کد خبر: 986096
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به معیوب بودن سازو کارهای تولید و توزیع کالا، این نظام نیازمند اصلاح است.

علی جهانگیری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، یادآوری کرد: اگر سازوکارهای معیوب در تولید و توزیع کالاها اصلاح نشود دوباره شاهد تخلفات خواهیم بود، بنابراین اولویت کمیسیون تنظیم بازار باید اصلاح این سازوکارها باشد.

وی افزود: تنظیم و کنترل بازار به معنی جلوگیری از تخلفات است و برای این منظور سازوکارهای تولید و توزیع کالاهای اساسی باید شناسایی و نقاط ضعف آنها اصلاح شود.

جهانگیری با اشاره به ایجاد ثبات نسبی در بازار کالاهای اساسی و حتی کاهش قیمت برخی اقلام در اثر نظارت‌های صورت گرفته، اظهار داشت: وظیفه کمیسیون تنظیم بازار استان قیمت‌گذاری و کنترل قیمت‌ها نیست، بلکه برخورد با عوامل برهم‌ زننده نظم بازار و ایجاد ناامنی روانی است.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات در جای خود لازم است، اما این نظارت‌ها باید سیستمی بوده و منجر به اصلاح سازوکارها شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنظیم بازار باید با این رویکرد انجام شود، هرچند این کار باید در زمان آرامش انجام می‌ شد.

جهانگیری درباره گزارش‌های نظارتی دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: این گزارش‌ها باید با تحلیل و بررسی وضعیت بازار همراه بوده و ابعاد مختلف مسأله در نظر گرفته شود، در غیر این صورت نتیجه مطلوب نخواهیم گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر