کد خبر: 986089
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
در احیای ابنیه تاریخی آذربایجان‌شرقی صورت گرفت
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از افزایش جذب مشارکت بخش خصوصی در مرمت و احیای ابنیه‌های تاریخی استان خبر داد.

 مرتضی آبدار  در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌های اعتباری، به‌منظور جلب مشارکت عمومی در راستای مرمت و احیای ابنیه تاریخی انجام گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از آثار تاریخی متعلق به بخش خصوصی و یا تحت مالکیت بخش دولتی است، مرمت و بازسازی این بناهای با مشارکت مالی مالکان، روند سریع‌تری را پیش می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۳۴۸ پروژه مرمتی با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است، افزود: جذب مشارکت بخش خصوصی در احیا و مرمت بناها و جداره‌های تاریخی با همکاری مالکان، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

آبدار ادامه داد: از این تعداد پروژه مرمتی، ۳۰۰ مورد مربوط به جذب مشارکت اصناف بازار تاریخی تبریز در زمینه مرمت املاک خود در این مجموعه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اضافه کرد: همچنین، ۱۸ خانه  و بنای تاریخی با مشارکت مالکان آن‌ها در حال مرمت و بازسازی است.

وی گفت: در روستای تاریخی کندوان در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است به‌طوری که در این روستا شاهد ۳۰ مورد مرمت با مشارکت با بخش خصوصی بوده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر