کد خبر: 986018
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در این استان ۶۴ درصد از حجم سد‌های استان آبگیری شده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از وزارت نیرو، اتابک جعفری گفت: بارندگی‌های اخیر در استان باعث جاری شدن سیل و روانآب شد که با برنامه‌ریزی و مدیریت بخشی از این آب‌ها در سد‌ها ذخیره سازی شد.

وی افزود: بارندگی‌ها در این استان اغلب به صورت رگبار‌های شدید و در مدت کم و سرعت زیاد اتفاق می‌افتد و باعث ایجاد خسارت شده و از دسترس خارج می‌شود، ولی خوشبختانه با احداث سد‌ها این روان‌آب‌ها مهار شده و از بروزهر گونه خساراتی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان درباره سد‌های در دست بهره‌برداری استان گفت: در حال حاضر تعداد ۷ سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه‌ای با ظرفیت حدود ۲ میلیارد مترمکعب وجود دارد که قادر است این سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها را ذخیره و کنترل نماید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: میانگین بارش نسبت به سال آبی قبل افزایش قابل توجهی داشته که با توجه به گستردگی و کمبود منابع آبی در استان ذخیره‌سازی کامل برنامه‌ریزی و مدیریت شده تا در پایین دست برای کشاورزان مشکلی ایجاد نشود.

جعفری افزود: در جریان این بارندگی‌ها سد خیرآباد نیکشهر پس از ۸ سال، سد زیردان چابهار برای اولین بار پس از احداث و سد‌های پیشین و شیء کلک چابهار سرریز کرده‌اند.

وی در پایان از مردم خواست در زمان بارندگی ازتردد واسکان در مسیل‌ها و اطراف رودخانه خودداری نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار