کد خبر: 985994
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
بصورت شبانه روزی انجام میپذیرد:
شهردار منطقه هشت تبریز از تداوم عملیات کف‌سازی باشماقچی بازار(بازار کفاشان) و پشت بازار امیر به صورت شبانه روزی خبر داد.
دکتر علی مدبر شهردار منطقه هشت ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور تکمیل سنگفرش بازار تاریخی تبریز، عملیات سنگفرش باشماقچی بازار (بازار کفاشان) و پشت بازار امیر را بصورت همزمان از هفته‌های گذشته آغاز نموده و با تلاش عوامل عمرانی منطقه بر آنیم تا سنگفرش باشماقچی بازار و پشت بازار امیر را طی روز‌های آتی تکمیل نموده و در اختیار شهروندان گرامی قرار دهیم.
شهردار منطقه هشت در ادامه گفت: متاسفانه در گذشته، کف‌سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده است که این نوع کف سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستونها، طاق‌ها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شد و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت.
مدبر در ادامه به جنس سنگ‌های مورد استفاده در کف سازی این دو بازار اشاره نموده و اظهار کرد: در کف سازی بازار کفاشان و پشت بازار امیر از سنگ اسپراخون استفاده شده است که با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد.
شهردار منطقه هشت در پایان بهره برداری نهایی این دو پروژه را طی روز‌های آتی مقدور دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر