کد خبر: 985992
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
گسترش همکاری‌های فرهنگی فی‌مابین تبریز و ارزروم در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با سرکنسول ایران در ارزروم بررسی شد.

در دیدار محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با سجاد سلطان‌زاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، گسترش همکاری‌های فرهنگی فی‌مابین تبریز و ارزروم مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و مذهبی فراوانی که میان دو کشور دوست و همسایه – ایران و ترکیه – وجود دارد، زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری و تبادلات فی‌مابین استان‌های ارزروم ترکیه و آذربایجان‌شرقی از ایران مورد بررسی و بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت و سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه خواستار تامین بخشی از کتب ایران‌شناسی برای تامین کتابهای مورد نیاز این بخش در کتابخانه‌ی مرکزی در شرف تاسیس ارزروم شد.

همچنین در ادامه از سوی طرفین بر وجود توانمندی های بالقوه و بالفعل اصحاب فرهنگ و هنر در تبریز و ارزروم تاکید شد  و مقرر شد در راستای تعامل و برقراری ارتباط بیشتر برای ارتقای فرهنگی، هر دو طرف آماده پذیرش هنرمندان و اصحاب فرهنگ باشند.

بررسی نحوه‌ شرکت هنرمندان آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه بین‌المللی دکوراسیون داخلی که اسفندماه هر سال در ارزروم برگزار می‌شود از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

در ادامه طرفین دیدار، به بررسی زمینه‌ همکاری‌ها و تبادلات فرهنگی، هنری و ادبی در چارچوب تفاهم‌نامه‌ها‌ی همکاری پرداختند.

در سفر هیات فرهنگی آذربایجان‌شرقی به ارزروم،  برنامه‌های متنوعی اجرا شد که از آن جمله می‌توان به رونمایی از ترجمه دیوان پروین اعتصامی به زبان ترکی استانبولی و ‌اجرای موسیقی سنتی توسط گروه نوازندگان ایرانی اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر