کد خبر: 985876
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
یک مقام ارشد کره‌شمالی روز شنبه گفت که اگر واشنگتن و سئول تصور می‌کنند که فرستادن پیام تبریک سالروز تولد «کیم جونگ اون» از سوی «دونالد ترامپ» به بازگشت رهبر کره‌شمالی پای میز مذاکره منجر خواهد شد، صرفاً خیالپردازی می‌کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش آسوشیتدپرس، کیم کی گوان، مشاور وزارت امور خارجه کره‌شمالی با اعلام اینکه پیش‌تر نامه مشابهی را که از سوی ترامپ نوشته شده و مستقیماً توسط امریکایی‌ها تحویل کشورش داده شد، دریافت کرده بود. صحبت‌های سئول مبنی بر اینکه همچنان میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ میانجیگری می‌کند را مورد تمسخر قرار داد.

این مقام ارشد دولت کره‌شمالی گفت: «مقام‌های کره‌جنوبی ظاهراً نمی‌دانند که یک مجرای ارتباطی ویژه میان رهبران ارشد امریکا و کره‌شمالی وجود دارد. هرچند که کیم جونگ اون شخصاً احساسات خوبی به دونالد ترامپ دارد، اما این احساسات او به معنی واقعی کلمه صرفاً شخصی هستند، اما در کره‌شمالی، رئیس کمیسیون امور کشور قرار نیست بر پایه احساسات شخصی درباره این امور و به عنوان نماینده کشور و منافع ما مذاکره کند.»

وی افزود: «کره‌شمالی هرگز دوباره وارد مذاکراتی بر سر تأسیسات هسته‌ای مهم خود در ازای برداشته شدن تحریم‌ها، مشابه با اتفاقی که در ویتنام انجام داد نخواهد شد. ما توسط امریکا فریب خوردیم و در مذاکرات با امریکا مدت یک سال و نیم گرفتار شدیم و این زمان برای ما زمانی از دست رفته محسوب می‌شود. ازسرگیری گفتگو بین امریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره تنها به شرط موافقت امریکا با مسائل مطرح شده از سوی کره‌شمالی ممکن می‌شود، اما می‌دانیم امریکا نه حاضر به پذیرفتن این مسائل است و نه می‌تواند چنین کاری کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار