کد خبر: 985777
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
امام جمعه موقت اردبیل:
امام جمعه موقت اردبیل گفت: رمز ماندگاری انقلاب و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی برهه‌های حساس روز ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام علی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: جامه شهادت‌پوشی سردار سلیمانی خود حماسه بود و حماسه‌ دوم حضور و استقبال بی‌نظیر مردم از این بزرگوار بود که باید از تمامی ملت غیور ایران و ملت‌های آزاده و مسلمان جهان تقدیر و تشکر ویژه بعمل آورد.

وی افزود: این اقدام بصیرت مردم را نشان داد که یکی از مهم‌ترین پیام‌هایش زنده‌بودن انقلاب اسلامی است، دشمن درصدد تبلیغات منفی علیه انقلاب است اما این مردم همواره مقابل این اقدامات ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت اردبیل ضمن اشاره به حضورهای تاریخی مردم در صحنه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: سردار سلیمانی بزرگ‌مردی بود که پس از 40 سال جهاد اصغر و جهاد اکبر با از خودگذشتن و محو شدن در حقیقت الهی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: زمانی که به شئونات زندگی این بزرگوار می‌نگریم چیزی به غیر از توحید، غیرت، ایمان، شجاعت، شهامت، تدبیر، سیاست و شهادت نمی‌بینیم که این مسئله موجب افتخار ما است.

فروغی تصریح کرد: وقتی از روسیه زنگ می‌زنند و از بزرگی سردار سلیمانی سخن می‌گویند یعنی مسائل و فتوحاتی از او دیده‌اند که به این درجه از ستایش رسیده‌اند وگرنه حریت و شجاعت سردار سلیمانی برای خیلی‌ها قابل درک نیست.

وی گفت: وقتی در تصاویر تلویزیونی منزل او را می‌بینیم، وقتی می‌فهمیم که در دوران فرماندهی سپاه قدس ریالی حق ماموریت دریافت نکرده است و حتی به برخی دوستان خود از مشکلات مالی در زندگی خویش سخن گفته است، یعنی سردار سلیمانی الگویی برای تمامی کارگزاران نظام جهان اسلام است.

سخنران خطبه‌های نماز جمعه اردبیل بیان داشت: آقای جوادی آملی، مرجع تقلید بزرگوار با گریه می‌گفت سردارها به دیدار آمده بودند که در آخر دیدم سردار سلیمانی کفنی درآورد و پرسید شهادت می‌دهی که انسان خوبی بوده‌ام؟ این انسان است که هم زندگی‌ و هم مرگش حیات است.

فروغی اظهار کرد: انسان باید طوری زندگی کند که خدا او و اعمالش را بپسندد و به او نشان دهد نه این که خودش در این دنیا به دنبال نام و نشان باشد، زمانی که انسان اسیر یافتن این مسائل باشد معلوم است که در مقام عمل مشکل دارد و نباید خود را فریب دهد.

وی ضمن با تاکید بر آیه‌ی شریفه‌ی «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (23)» اضافه کرد: این سخن خدا است که تا قیامت انسان‌هایی بی‌نام و نشان ولی بسیار بزرگ که تبلور انسانیت هستند، پدیدار خواهند شد اما تعداد آن‌ها محدود است.

امام جمعه موقت اردبیل افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی با خدا پیمان بست و با صدق به این پیمان پایبند ماند که پس از انتظار 40 ساله خداوند او را به آرزویش رساند و شهید کرد؛ یکی از دوستان سردار روایت می‌کند که شهید سلیمانی زمان شهادت خویش را خودش انتخاب کرد.

فروغی گفت: این شخص حقیقتاً مالک اشتر زمان بود که حیاتش اسلام را زنده کرد و مماتش اسلام را زنده‌تر کرد و انتقام شهادتش کمر جبهه استکبار را شکست و ترامپ که به ترور حاج قاسم افتخار می‌کرد، پس از انتقام با دست و پای لرزان و عقب‌نشینی شدید گفت ما به دنبال جنگ نیستیم.

وی به اقدامات سپاه پاسداران و محور مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: محور مقاومت به فرماندهی سپاه پاسداران با عمل به کلام الهی که دشمن باید شما را قدرتمند و با صلابت ببیند، هیمنه دشمن را از بین بردند و اقتدار مسلمانان را به رخ جهانیان کشیدند.

سخنران خطبه‌های نماز جمعه اردبیل بیان کرد: این تنها آغاز عملیات است که پس از 80 سال توسط ملت غیور ایران و محور دلیر مقاومت به آمریکا نگاه چپ کرده است، عملیات شهید سلیمانی مانور بزرگ نظامی بود و تمام دستاوردهای نظامی دشمن را تحت شعاع قرار داده است که حتی توان ردیابی و انحراف یک موشک را نداشته است، این شکست قطعی دشمنان است.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: تمامی این عزت و اقتدار حاصل مقاومت است و پس از مقاومت و صلابت است که برکت و سربلندی در جامعه سرازیر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر