کد خبر: 985758
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
موسس مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران در نوشته ای، اقدامات درحال انجام در حوزه مطالعات اقتصادی و سرمایه گذاری در شهرداری منطقه هشت تبریز را کم نظیر و در خور تحسین دانست.
داود ندیم موسس مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران به دعوت شهردار این منطقه چند ساعت در این منطقه حضور یافته و از نزدیک در جریان اقدامات در حال انجام این منطقه در حوزه مطالعات سرمایه گذاری و اقتصاد شهری قرار گرفت.
کار جالبی که شهردار این منطقه انجام داده عبارت است از تشکیل یک کارگروه تخصصی در حوزه مطالعات با ترکیب کارشناسان منطقه وبهره گیری از نظرات صاحب نظران آکادمیک و فعالین حوزه اقتصاد میباشد. با استناد به اسناد بالادستی مانند طرح جامع و طرح تفصیلی، مطالعات قبلی وطرح‌های موجود، کل سطح منطقه را اسکن نموده و به دوازده بلوک عمده از نظر سرمایه گذاری تقسیم نموده ودر هر بلوک فرصت‌های سرمایه گذاری را شناسایی و فهرست نموده و برای بیشتر آن‌ها بسته مشارکتی اولیه تهیه نموده ودر حال رایزنی با سرمایه گذاران هستند.
فرصت‌هایی که تاکنون ظرف چند ماه توسط این گروه شناسایی ودر حال طراحی اولیه هستند بسیار ارزشمند بوده و هرکدام میتواند منشاء ورود سرمایه‌های داخلی و خارجی و توریست به این منطقه باشد بعنوان مثال در یکی از بلوک‌های ذکر شده تعداد یازده ساختمان کنسولگری‌های کشور‌های مختلف در دوران قاجار شناسایی واقدام به تهیه بسته مشارکتی میشود.
یا طراحی اولین رینگ گردشگری و توریستی شهری (پیاده محور) در خیابان امام، از محدوده‌ی چهارراه شهیدبهشتی تا چهارراه شریعتی و دوربرگشتش از مصلی و کوچه ارک و کوچه صدرتا چهارراه شهید بهشتی بعنوان یک محور فوق العاده با ده‌ها خانه وبنای ارزشمند و تاریخی بازسازی شده و یا درحال بازسازی درحال تهیه طرح‌های اولیه میباشند.
شهرداری منطقه هشت تبریز که شامل محدوده‌ی تبریز قدیم میباشد بعنوان شهرداری تاریخی فرهنگی بوده و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه سرمایه گذاری داردکه توسط گروه مذکور در حال طراحی وتبدیل آن‌ها به بسته مشارکتی میباشد.
یکی دیگر از بلوک‌های دوازده گانه مذکور، بلوک بازار تاریخی تبریز میباشد که طرح‌های متعدد زیباسازی و فیزیکالی وبرنامه‌های رویداد محور و جشنواره‌های فروش در حال طرح ریزی میباشد.
احیای باروی قدیمی تبریز و دروازه‌های هشت گانه آن و ده‌ها مورد دیگر در این گروه در حال بررسی و طراحی و آماده سازی برای سرمایه گذاری میباشد.
بطور یقین می‌گویم که فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی موجود درمحدوده شهرداری منطقه هشت تبریز بالغ بر سیصد تریلیون ریال میتواند باشد ودرصورت بهره مندی از پتانسیل سیستم سرمایه گذاری و عواید حاصله اش میتوان چندین شهر مثل کلانشهرتبریز را مدیریت مالی نمود.
ندیم افزود: سیستم سرمایه گذاری مشارکتی خصوصا مدل ۷-۴-۱ که هر سال نسبت به سال قبل پیشرفته‌تر نیز میشود براساس تئوری کینز و مدل ppp برای اقتصاد شهری شهر‌های ایران طراحی شده و از نظر وسعت تاثیر گذاری در اقتصاد شهری و افزایش توانمندی شهرداری‌ها یک سیستم موثر و کارآ محسوب میشود. زیر ساخت قانونی آن تحت عنوان لایحه مشارکت عمومی – خصوصی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه شده مراحل استصوابی را در هیات دولت طی نموده و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی میباشد با تصویب و ابلاغ این قانون، تمام ادارات از جمله شهرداری‌ها بصورت گسترده وارد سیستم جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه خواهند شد قدرت ثروت آفرینی این سیستم فوق العاده است و اصلا قابل قیاس با روش‌های سنتی مدیریت شهری نمی‌باشد و تمام کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته و مناطقی مثل دوبی، هنگ کنگ و ... از مدل‌های پیشرفته‌ی این سیستم که مخصوص اقتصاد‌های آزاد هست بهره گرفته اند.
موسس مدرسه سرمایه گذاری شهری به تمام شهرداران استان وسایر استان‌ها توصیه نمود تا ابتکار جالب شهرداری منطقه هشت تبریز را در شهر‌های خود پیاده نمایند.
ندیم افزود:
همزمان با اقدامات در حال انجام در منطقه مذکور توصیبه میشود موارد زیر نیز اقدام شوند:

مطالعات چشم انداز بیست ساله اقتصادی منطقه

مطالعات استراتژی‌های توسعه‌ی اقتصادی منطقه اعم از CDS و EDS.

مطالعات برندینگ شهری حوزه منطقه.

ایجاد شبکه ایجنت‌های داخلی و خارجی برای جذب سرمایه گذار.

عقد قرارداد با ده‌ها شرکت با موضوع: مشاور- کارگزار. (از صفر تا صد – از طراحی تا افتتاح).

ایجاد ساختار‌های درون سازمانی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر