کد خبر: 985736
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از سهم چهار درصدی استان در تعداد توسعه دهندگان اپلیکیشن کشور با 840 تیم خبر داد.

مهدی خرامش اظهار داشت: تعداد تیم‌های توسعه دهنده از جمله اپلیکیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای استان نزدیک به 840 تیم بوده که سهم استان از این منظر در سطح کشور چهار درصد است.

وی افزود: با این آمار و ارقام آذربایجان‌شرقی از لحاظ تیم‌های موجود، رتبه 7 کشوری را به خود اختصاص داده است.

خرامش اضافه کرد: این تعداد تیم موفق به تولید 5 هزار و 807 برنامه و بازی شده‌اند که در بخش تولید محتوا این تیم‌های، با سهم 3.5 درصدی، رتبه 8 کشوری را دارا است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه موضوع تجاری سازی و ورود به بازار تقاضا در آذربایجان شرقی توسط تیم‌های توسعه دهنده نیازمند شتاب بخشی است تاکید کرد: سهم استان از درآمدهای توسعه دهندگان در سطح کشور صرفا یک درصد بوده و در این بخش استان در رتبه 8 کشور قرار دارد.

سرپرست اداره کل ICT استان ضمن یادآوری طرح‌های حمایتی که وزارتخانه مطبوعش از استارتاپ‌ها، شرکت‌های نوپا و دانش بنیان دارد اظهار داشت: از محل وجوه اداره شده وزارتخانه نزدیک به 30 میلیارد ریال به 11 طرح دانش بنیان با کارمزد 10 درصد تسهیلات از طریق مجموعه پست بانک پرداخت شده است.

 

خرامش از وجود مجموعه‌ای فعال در زمینه تولید قطعات مخابراتی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 10 میلیارد ریال از همین محل جهت توسعه کسب و کار در این مجموعه پرداخت شده که می‌توان به عنوان نمونه بارز وجود ظرفیت‌های بالفعل از آن نام برد و به تولید انواع قطعات و تجهیزات مخابراتی که در حال گام نهادن به عرصه تولید مودم می‌باشد به فعالیت‌های آن اشاره کرد.

وی از پرداخت 3.5 میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته به توسعه دهندگان نرم افزار خبر داد و تصریح کرد: این میزان تسهیلات به 25 فرد حقیقی تا سقف 150 میلیون ریال اعطاء شده است.

این مقام مسئول استان در حوزه ارتباطات در رابطه با طرح‌های جدیدی که در حمایت از توسعه اشتغال‌زایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه کاری خود دارد گفت: طرح نوآفرین در حال حاضر در سطح کشور توسط وزارت ارتباطات در حال اجراست که 100 میلیارد ریال با 50 میلیارد ریال رقم تضمینی برای استان در این بخش اختصاص داده شده و این رقم در صورت استقبال از سوی متقاضیان قابل افزایش بود و محدودیتی وجود ندارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی رقم اختصاصی برای هر طرح را 300میلیون ریال تا 30 میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: تاکنون 43 طرح در 6 محور در سایت اختصاص داده شده به این منظور ثبت‌نام کرده‌اند که بعداز ارزیابی پرداخت تسهیلات  در سه مرحله انجام می‌شود که می‌توان از آن با عنوان پرداخت تسهیلات آسان با ضمانت‌نامه‌های همچون ضمانت نامه بانکی، سفته و نهایتا در بالاترین سطح با ضمانت نامه ملکی پرداخت می‌شود یاد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر