کد خبر: 985658
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
سرهنگ وحید حسن‌پور در گفتگو با «جوان»:
محمدرضا هادیلو
سرويس ايران جوان آنلاين: بعد از استقبال مردمی و درخواست‌های متعدد از طرف جوانان و بخصوص دانشجویان برای تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور و قبول این امر از سوی برگزارکنندگان همایش که آن را برای چندمین بار جابه‌جا و نهایتاً تا ۲۶ دی‌ماه تمدید کردند، حالا دبیر همایش علمی الگوی تحقق محله اسلامی‌مسجد محور از برگزاری این همایش در روز دوشنبه ۷ بهمن ماه خبر داده است. به همین بهانه به سراغ سرهنگ وحید حسن‌پور معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و دبیر همایش رفتیم تا اطلاعات بیشتری در مورد زمان داوری‌ها و مکان برگزاری همایش کسب کنیم:

با توجه به اینکه مساجد جزو اماکنی هستند که از صدر اسلام تاکنون به عنوان محلی برای تجمع اقشار مختلف جامعه و تصمیم‌گیری در مورد مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی به شمار می‌آیند، بر همین اساس سپاه سیدالشهدا (ع) تهران تصمیم گرفت تا با برگزاری همایش علمی «الگوی تحقق محله اسلامی مسجدمحور»، مردم و نقش‌آفرینی آن‌ها را در رفع مشکلات خودشان و به تبع آن بهبود شرایط محلات برجسته‌تر کرده و با به مشارکت کشیدن آنها، سرعت رفع معضلات محلات را بالا ببرد.

در همین رابطه دبیر همایش علمی الگوی تحقق محله اسلامی‌مسجد محور در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه ابتدا قرار بود در آخرین روز دی‌ماه تهران شاهد برگزاری همایش علمی با عنوان «الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور» باشد، اما بعد از تماس‌های متعددی که از طرف جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف صورت گرفت که خواستار تمدید مهلت ارسال آثار، بخصوص در بخش فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای بودند، تصمیم گرفته شد مهلت ارسال آثار در همه حوزه‌ها تا ۱۸ دی‌ماه تمدید شود تا فرصتی برای خلق آثار بهتر و ارزشمندتر به وجود آید.
سرهنگ حسن‌پور با تأکید بر اینکه، چون این همایش برای اولین بار توسط معاونت دانش و پژوهش سپاه برگزار می‌شود، می‌خواهیم بهترین کار‌ها ثبت شود، ادامه می‌دهد: به همین خاطر از علاقه‌مندان در حوزه مقاله‌نویسی، مستند ۱۰۰ ثانیه و شبکه اجتماعی دعوت کردیم تا آثار خود را در بازه زمانی اعلام‌شده، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی تصریح می‌کند:، چون ساخت فیلم‌ها به برنامه‌ریزی و مشارکت مردم محلات و همچنین کمک امام جماعت نیاز داشت، باز هم از برگزار کنندگان همایش درخواست شد تا این زمان یکبار دیگر تمدید شود و اینبار هم با موافقت دوستان همراه شد.
معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه تاریخ ۳۰ دی‌ماه برای برگزاری همایش به ۷ بهمن منتقل و بر اساس آن همه چیز یک هفته جابه‌جا شد، می‌گوید: حالا ارسال آثار تا روز پنج‌شنبه مورخ ۲۶ دی‌ماه تمدید و هنوز هم پژوهشگران و دانشجویان و دیگر اقشار می‌توانند آثارشان را به آدرس‌های اعلام شده ارسال کنند.

وی در مورد داوری‌ها هم می‌افزاید: روز‌های ۲۸ و ۲۹ دی داوری بر روی آثار انجام می‌شود و کار‌های منتخب معرفی می‌شوند. بعد از اعلام نتایج داوری، همایش در روز دوشنبه ۷ بهمن در سالن شهید جنگروی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود. همایش در روز مقرر از ساعت ۹ لغایت ۱۴ ادامه دارد و در پایان از برگزیده‌ها تجلیل بعمل خواهد آمد.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه علاقمندان می‌توانند آثارشان را به آدرس شهر ری، میدان نماز، خیابان امام حسین (ع)، معاونت دانش و پژوهش سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) یا sotdanesh@gmail.com  ارسال یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت basij.sot.ir مراجعه کنند، در مورد جوایز می‌گوید: در هر حوزه نفرات اول تا سوم، مبلغ ۲ میلیون تومان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، نفرات چهارم تا ششم مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و نفرات هفتم تا نهم نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هدیه نقدی دریافت می‌کنند. این جوایز برای هر بخش جداگانه بوده و در مجموع از ۲۷ نفر تقدیر به عمل خواهد آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار