کد خبر: 985584
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از مواضع جنگ‌طلبی اخیر خود در برابر ایران عقب‌نشینی کرد، قیمت نفت نیز از افزایش‌های اخیر خود فاصله گرفت و به قیمت قبل از افزایش‌ها کاهش یافت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: امروز پنجشنبه قیمت نفت پس از افزایش‌های اخیر خود که به دنبال حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق اتفاق افتاد، امروز قیمت نفت عقب‌نشینی کرد.

پس از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط نیرو‌های آمریکا و نیز حملات موشکی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق قیمت نفت افزایش یافت و به بیش از ۷۰ دلار رسید، اما پس از عقب‌نشینی ترامپ از موضع خود و مسلم شدن برای بازار که فعلا تنش جدیدی در کار نیست، قیمت نفت افزایش‌های اخیر خود را از دست داد.

روز گذشته ترامپ در سخنرانی پس از حملات موشکی ایران اعلام کرد ما به دنبال صلح با ایران هستیم.

وی در تهدید‌های خود به مسئله تحریم اقتصادی ایران اشاره کرد و از جنگ نظامی صحبتی به میان نیاورد.

امروز قیمت نفت برنت آمریکا در محدوده ۶۵.۵ دلار معامله می‌شود و نفت وست تگزاس آمریکا هم به قیمت بشکه‌ای ۵۹.۷۳ دلار به فروش می‌رود. معاملات آتی نفت برنت که پیشتر کاهش ۴.۱ درصدی در اواخر روز گذشته تجربه کرد، با نوسان معامله می‌شود.

امروز هم اصابت دو راکت به محدوده منطقه سبز این کشور که ساختمان‌های دولت و وزارت امور خارجه در آن محدوده قرار گرفته قیمت نفت را اندکی تقویت کرد.

این گزارش می‌نویسد؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با عقب‌نشینی از اقدام نظامی باعث کاهش تنش‌ها در منطقه شده و قیمت نفت نیز کاهش یافته است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به سوم ژانویه رشد ۱.۲ میلیون بشکه را داشته است و، اما تحلیل سیستم نظرخواهی رویترز نشان می‌دهد که انتظار کاهش ۳.۶ میلیون بشکه‌ای وجود دارد.

تحلیل‌گران جی پی مورگان هم همچنان بر پیش‌بینی‌های اخیر خود مبنی بر اینکه قیمت نفت برنت امسال در محدوده ۶۴.۵ دلار در هر بشکه معامله شود، تاکید دارند. این در حالی است که تولیدکنندگان نفت اوپک هم توافق کرده‌اند که تولید نفت خود را ۲.۱ میلیون بشکه در روز تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ کاهش دهند.

بازار کامودیتی‌های پس از عقب نشینی آمریکا

تنش‌های جغرافیایی ظاهرا اگر چه توانست قیمت نفت را افزایش دهد، اما این افزایش‌ها موقتی بوده، به طوری که امروز هم قیمت نفت و هم سایر کامودیتی‌ها به قیمت‌های قبل از افزایش تنش‌ها بازگشتند.

قیمت طلا هم امروز کاهشی بود. در روز‌های اخیر طلا به عنوان نقطه امن برای سرمایه‌گذاران معرفی شده بود و آن‌ها با هجوم برای خرید طلا قیمت آن را در بازار‌های جهانی بالا کشیده بودند.

همچنین ارز ین ژاپن نیز جزو مکان‌های سرمایه‌گذاری امن برای سرمایه‌گذاران بود و قیمت این ارز افزایش یافته بود، اما امروز پس از آنکه بازار به این باور رسیده که آمریکا اقدام و واکنش نظامی را در برنامه خود ندارد، قیمت‌ها کاهش یافت.

اما در دیگر سو، بازار‌های بورس در کشور‌های آسیایی، اروپایی و حتی آمریکا روند افزایشی داشتند. در روز‌های گذشته بازار‌های بورس با این تصور که بازار شرایط امنی ندارد، سرخ‌پوش بودند، اما امروز سبزی بازار خودی نشان داد و قیمت‌ها دوباره برگشت و انتظار افزایش در روز‌های آینده هم وجود دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار