کد خبر: 985536
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
جاده‌ها لغزنده هستند
رئیس پلیس راه کردستان گفت: بر اثر بارش برف و باران شدید محورهای مواصلاتی استان لغزنده است رانندگان برای جلوگیری از بروز حوادث با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: با وجود بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌ها تا این لحظه تصادف جدی در سطح جاده‌های مواصلاتی استان اتفاق نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: جاده، وسیله نقلیه و انسان سه عامل اصلی در وقوع تصادفات هستند که عامل انسانی در این میان با توجه به هوشمند بودن می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش میزان تصادفات و خسارات ناشی از آن داشته باشد.

رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که توانسته طی سال‌های اخیر میزان تلفات ناشی از تصادفات را کاهش دهد فرهنگ‌سازی‌ بوده است، گفت: توجه رانندگان به انجام قوانین و مقررات و نحوه درست استفاده از جاده با توجه به استاندارد آن نقش مهمی در کاهش تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن دارد.

گوهری اضافه کرد: بارش برف و باران در تمام محور‌های مواصلاتی باعث لغزندگی سطح جاده‌ها شده و لازم است که رانندگان در هنگام عبور و مرور در محور‌های استان مقررات رانندگی را با جدیت هرچه تمام رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌افرادی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند حتما ملزومات سفر زمستانی را به همراه داشته و از سالم بودن تیغه برف پاک‌کن و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کردستان همراه داشتن زنجیر چرخ و استفاده از آن در بعضی مسیر‌های ارتباطی وگردنه‌های برف گیر توسط رانندگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از زنجیر چرخ در مسیر‌هایی که تردد در آن‌ها با دشواری صورت می‌گیرد ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث از تردد رانندگانی که فاقد تجهیزات لازم باشند و قصد عبور از گردنه‌ها را دارند جلوگیری می‌شود.

گوهری گفت: رانندگانی که قصد عبور از جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر و کوهستانی استان را دارند با هوشیاری کامل و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در جاده‌های لغزنده تردد کنند.

گفتنی است؛ پلیس راه کردستان در طرح زمستانی امسال ۱۰۰ تیم گشت‌زنی را بصورت محسوس و نامحسوس برای نظارت بر محور‌های مواصلاتی استان استقرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر