کد خبر: 984851
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مجوز برداشت ۱۷۰ هزار مترمکعب آب از دشت اردبیل برای تامین آب مورد نیاز صنایع در استان اردبیل داده شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عباس جنگی مرنی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تامین این آب زیرزمینی از سال آینده آغاز خواهد شد که انتظار می‌رود این منابع آب صرف توسعه صنایع کم آب‌بر، شهرک‌های صنعتی و مجموعه‌های فعال در این بخش شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دشت مغان نیز مجوز برداشت 10 میلیون مترمکعب از منابع زیرزمینی برای بخش صنعت گرفته شده تا برای صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص یابد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل از افتتاح سه سد و یک شبکه آبیاری خبر داد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور سد احمدبیگلو، بفراجرد و تازه کند با رقم تنظیمی 33 میلیون مترمکعب به بهره‌برداری رسید تا این رقم به مجموع آب تنظیمی هفت سد مخزنی استان که 280 میلیون مترمکعب بود، افزوده شود.

جنگی مرنی در مورد اجرای پروژه عظیم پایاب سد خدآفرین در مغان گفت: از 10 هزار هکتار اراضی آماده شده در سال زراعی جاری 6 تا 7 هزار هکتار از اراضی زیرکشت محصولات متنوع خواهد رفت تا تولید محصولات در شمال استان اردبیل افزایش یابد.

وی همراهی شرکت آب منطقه‌ای را با صنعتگران به عنوان فرشتگان مهربانی در ایجاد فرصت‌های اشتغال یادآور شد و بیان کرد: در همه شهرهای استان اردبیل قرار است از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب سهم بخش صنعت و نیاز آنها اختصاص یابد.

جنگی مرنی در مورد پایاب سد گیوی نیز تصریح کرد: با همراهی بانک‌های عامل 220 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد که بانک کشاورزی و سپه تامین این منابع را عهده‌دار شده‌اند.

وی ادامه داد: تا یک ماه آینده با انتخاب پیمانکار عملیات احداث شبکه آبیاری سد گیوی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل در پایان گفت: 400 میلیارد تومان در جنوب استان طرح‌های توسعه‌ای در حال اجراست که نمونه آن آبرسانی به شهر خلخال از سد بفراجرد است که با 105 میلیارد تومان به زودی افتتاح خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر