کد خبر: 984850
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از دستاوردهای سفر رییس‌جمهوری در هفته گذشته به اردبیل سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی دولت در بخش کشاورزی استان اردبیل می باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر ۸۷ طرح زیربنایی و تولیدی در زیر بخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، دام و طیور، منابع طبیعی، آبخیزداری و عشایری با تامین اعتبار از محل تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتبارات دولتی با اشتغالزایی هفت هزار نفر به طور همزمان افتتاح وکلنگ‌زنی شد.

وی بیان‌ کرد: همچنین از ۹ هزار و ۴۵۰ هکتار طرح شبکه آبیاری و زهکشی فرعی پایاب سد خداآفرین با اعتبار سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۸۰۰ نفر و قابلیت افزایش انواع محصولات کشاورزی به میزان ۲۲۰ هزار تن بهره‌برداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تشریح کرد: طرح احداث شبکه آبیاری و زهکشی فرعی در این استان با حجم عملیات ۴۲ هزار و ۴۳۵ هکتار از محل منابع صندوق توسعه ملی مصوب شده که تاکنون ۳۷ هزار هکتار از شبکه‌های مذکور اتمام و پنج هزار و ۳۸۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در دست اجرا است که در صورت اتمام عملیات تامین آب و اجرای خطوط اصلی توسط وزارت نیرو قابل بهره‌برداری خواهد بود.

نیکشاد افزود: از سه هزار و ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی تجهیز شده به سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال نیز بهره‌برداری شد.

وی گفت: هفته گذشته ۲ پروژه مجتمع گلخانه‌ای در سطح ۱۷ هکتار با ۶۱۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۷۰ نفر ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۰ هزار تن متناسب به نوع محصول انواع سبزی و صیفی بهره‌برداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در این سفر عملیات اجرایی ۳۵۰ هکتار توسعه واحدهای گلخانه‌ای در قالب فاز اول شهرک کشاورزی ۱۶۰۰ هکتاری با اعتبار هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و ایجاد ظرفیت شغلی ۲ هزار و ۹۲۰ نفر با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

وی افزود: هفت طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۲۵ نفر با ظرفیت جذب و فراوری مواد خام کشاورزی به میزان ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

نیکشاد افتتاح ۱۸ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل صندوق توسعه ملی در استان و اجرای ۲ طرح کارخانه روغن‌کشی گیاهی در اردبیل و پارس‌آباد را از دیگر طرح‌های افتتاحی ذکر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه ‌داد: طرح شبکه آبیاری زهکشی فرعی دشت فتحعلی هم که بخشی از طرح  ۹ هزار و ۴۵۰ هکتاری است با مساحت سه هزار و ۶۰۰ هکتار و اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر از محل منابع صندوق توسعه ملی اجرا شده ، در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر