کد خبر: 984276
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کاهش 16 درصدی تصادفات منجر به فوت در کردستان
رئیس پلیس راهور کردستان از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در 9 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

برزو مرادی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان چهار هدف را دنبال می‌کند که متناسب با سیاست‌های سازمان ناجا است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، سالانه 27 هزار نفر بر اثر تصادفات در سطح کشور جان خود را از دست می‌دهند اما امسال با توجه به اقدامات و فرهنگ‌سازی‌هایی که صورت گرفت، 10 هزار نفر از این تعداد کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش تصادفات منجر به فوت پای کار آمدن سایر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: در راستای کاهش تصادفات منجر به فوت در استان نقاط حادثه‌خیز شناسایی و ایمن‌سازی شده است.

وی تاکید کرد: هیچ کم‌کاری حتی از پلیس در این زمینه قابل اغماض نیست چرا که جان و مال مردم قابل معامله نیست که ما بخواهیم در این حوزه گذشت داشته باشیم.

مرادی تصریح کرد: البته نقش خود مردم در کاهش تصادفات و خسارات ناشی از این موضوع بسیار تعیین‌کننده است و معتقدیم در هیچ موضوع و طرحی بدون همکاری مردم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس پلیس راهور کردستان اضافه کرد: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین موضوع و عاملی است که در کاهش تصادفات و خسارات جانی ومالی در این حوزه نقش داشته است.

وی گفت: وقتی می‌دانم وسیله و جاده‌ای که در اختیار داریم استاندارد جهانی ندارد باید در استفاده و بهره‌برداری از آن نحوه نگرش خود را عوض کرد و با احتیاط بیشتری رانندگی کنیم.

مرادی گفت: با توجه به وضعیت موجود اگر اصحاب رسانه انتقاد سازنده داشته باشند استقبال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی است و انتظام‌بخشی از دیگر اولویت‌های ما است که معتقدیم نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار تعیین کننده است.

رئیس پلیس راهور کردستان خواستار عدم استفاده و یا استفاده نامناسب در ساعت پیک ترافیک از وسایل نقلیه شخصی را متذکر شد و گفت:‌ به اندازه کافی تاکسی وجود دارد و هزینه آژانس هم در این استان کم است لذا انتظار داریم مردم به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از این ظرفیت استفاده کنند.

مرادی تصریح کرد: هوشمندسازی از دیگر برنامه‌های مهم پلیس راهنمایی و رانندگی استان است که امیدواریم با همکاری شهرداری تحقق یابد.

وی گفت:‌ در استان کردستان افراد توانایی در حوزه فناوری اطلاعات داریم که سایر استان‌ها از توان این نیروها بهره‌گیری می‌کنند باید از این ظرفیت در راستای هوشمندسازی این حوزه بهترین استفاده را ببریم.

مرادی به برخی زیرساخت‌های موجود در این حوزه هم گریزی زد و گفت: مراکز تعویض پلاک با 5 دفتر فعال در استان بدون محدودیت ساعت و زمان به ارباب رجوع خدمات‌رسانی می‌کنند و در حال حاضر نیز در تمام شهرستان‌ها دفاتر خدمات خودرویی فعال است.

رئیس پلیس راهور کردستان اضافه کرد: در شهرستان سقز و بانه نیز به زودی دو دفتر خدمات خودرویی راه‌اندازی می‌شود و به این ترتیب در تمام شهرستان‌ها دو دفتر خدمات خودرویی فعال خواهد بود.

مرادی با بیان اینکه خدمات باید در شان مردم ارائه شود، گفت: ناجا یکی از ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که نهایت دقت را در این حوزه دارد و هیچگونه اغماض در این حوزه از زیرمجموعه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: در زمینه استعلام‌های قضایی هم برای تکریم و ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف سامانه بین دادگستری و نیروی انتظامی راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند از طریق این سامانه و بدون حضور فیزیکی استعلام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: مصوب شده شهرداری سنندج یک ماشین و معاونت امور عمرانی استانداری کردستان تجهیزات و امکانات در اختیار راهنمایی و رانندگی انتظامی استان قرار دهد تا بتوانیم به صورت نامحسوس رانندگانی را که قوانین را رعایت نمی‌کنند به تصویر بکشیم.

رئیس پلیس راهور کردستان در ادامه با ارائه آماری از میزان تصادفات درون شهری در استان عنوان کرد: تصادفات فوتی در 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

مرادی اذعان داشت: در مجموع تصادفات درون‌شهری در کردستان 10 درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام افزایش ۵۱ درصدی توقیف موتورسیکلت در استان، بیشترین دلیل توقیف خودروها در استان کردستان را مربوط به شکایت مهریه عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر