کد خبر: 984228
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
برای نخستین بار در کشور انجام شد :
برای نخستین بار در کشور طرح سنجش سلامت عمومی و اجتماعی بانوان ،با هدف شناسایی و بررسی وضعیت سلامت جسمی، روانی و اجتماعی بانوان آغاز شد .
محمدرضا عباسی

طرح سنجش سلامت عمومی و اجتماعی بانوان برای نخستین باردرکشور،با هدف شناسایی و بررسی وضعیت سلامت جسمی، روانی واجتماعی بانوان ، به‌همت اموربانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر، آغاز شد .

مسعود مرسلپورفرماندارشهرستان اسلامشهر،درآیین افتتاح طرح سنجش سلامت عمومی و اجتماعی بانوان با تبریک میلاد با سعادت بانوی صبرواستقامت حضرت زینب کبری(س)و روز پرستار،اظهارداشت: واقعیت این است که درجامعه امروزی درحوزه زنان  بخصوص  زنان سرپرست خانوارمشکلات زیادی  در زمینه زیستی ،درمانی ،اقتصادی ،فرهنگی و... وجود دارد،که بخشی ازآنها مربوط به مسائل روحی و روانی است.

مرسلپوربا تاکید برجایگاه زن درخانواده و اجتماع ،افزود:با طرح سنجش سلامت بانوان درخانواده ها  ضمن شناسایی مسائل ومشکلات توسط کارشناسان و مجریان طرح ،با ارائه راهکارها وراه حلهای علمی، ضمن رسیدگی و درمان مشکلات احتمالی، زمینه بوجود آوردن محیط گرم خانواده را ، توسط این بانوان می توان  فراهم کرد .

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح  تاکید کرد:دراین طرح که برای نخستین باردرکشور وبصورت پایلوت درسطح شهرستان اسلامشهربه مرحله اجردرآمده ،همه دستگاههای اداری و اجرایی شهرستان مکلف به  همکاری با مجریان طرح هستند و فرمانداری هم درحد بضاعت و توان همکاری و حمایت لازم را داشته و انجام خواهد داد.

 فرماندارشهرستان اسلامشهربا بیان ارزش وجایگاه پرستار،خاطر نشان کرد:در بین ادیان مختلف  پرستارجایگاه وارزش واحترام خاص ومقدسی دارد،پرستاران حیات و زندگی را برای افرادگرفتار بیماری تجدید می کنند ودرحوزه اجتماعی کاری که مجریان طرح سنجش سلامت بانوان انجام  می دهند ، به معنای خاص پرستاری است .

 در طرح سنجش سلامت عمومی و اجتماعی که به همت اموربانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر وبا مشارکت اداره بهزیستی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و همکاری سایر ادارات برای نخستین باردرکشور اجرایی می‌شود، درفازنخست تعداد7هزارنفر از بانوان  شاغل درادارات وافراد گروه هدف کمیته امداد وبهزیستی مورد سنجش قرارمی گیرد .

در این طرح  که  با هدف شناسایی و بررسی وضعیت سلامت جسمی و روانی و اجتماعی بانوان و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های آنها ،که بیشترین نقش را در سلامت جامعه و افراد آن دارند ، اجرا می شود ،مشاورین و کارشناسان و روانشناسان  متخصص پس از طی دوره های آموزشی لازم ، تا پایان بهمن ماه جاری افراد مورد نظررا تحت سنجش وپایش قرارمی دهند ودراسفند ماه جاری نیز  نسبت به لکه گیری وسنجش افراد جامانده درطرح اقدام می کنند.

براساس پیش بینی انجام شده درفازهای بعدی طرح سنجش وسلامت بانوان و کارکنان  شاغل در ادارات پس ازبررسی  نتایج بدست آمده ورفع نقاط ضعف احتمالی، آقایان نیز مورد سنجش و ارزیابی قرارخواهند گرفت ودرصورت موفقیت با همکاری وزارت کشورو دستگاههای ذیربط  در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر