کد خبر: 984180
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
سال ۹۲ که با جمعیت جبهه فرهنگی خاتم‌الاوصیا محضر رهبر انقلاب رسیده بودیم، ایشان فرمودند بروید جبهه شوید تا بتوانید اثرگذاری داشته باشید، امروز دیگر با انفرادی فعالیت کردن به نتیجه نمی‌رسید.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حسین یکتا با بیان این مطلب در نخستین «دورهمی بچه‌های انقلاب» گفت: هر زمان که برای خدا فکر و برنامه‌ریزی و اقدام کردیم، خدا به آن برکت داده و حرکت را هموار ساخته است. امروز یک فرمانده لشکری مانند حاج قاسم، شامات را به دست خود می‌گرداند. هر جا از ماشین سبک زندگی که ما را از عملیات مجاهدانه عقب می‌اندازد پیاده شویم، خدا به آن برکت می‌دهد. اگر به قلم، نشر، هنر و فرهنگ خود این سبک را بیفزاییم و این گونه مسیر را طی کنیم، خداوند راه را هموار می‌کند.

راوی دفاع مقدس و مسئول قرارگاه امام رضایی‌ها در سخنانی درباره اهمیت خانواده و توجه به خداوند، عنوان کرد: مسئله خانواده در جبهه فرهنگی انقلاب بسیار مهم است، مخصوصاً برای جوانان که در این جنگ طولانی نرم و اجتماعی که واردش شده‌اند. بنده گاهی اوقات به دوستان توصیه می‌کنم که به حداقل توجهات خانواده خود برسید، با آن‌ها سینما بروید و بیشتر توجه نمایید.

وی افزود: قدر خانواده دانستن بسیار مهم است. جوانانی که وارد عرصه کار فرهنگی می‌شوند، باید اهتمام زیادی به خانواده داشته باشند. سال ۹۲ که با جمعیت جبهه فرهنگی خاتم‌الاوصیا محضر رهبری رسیده بودیم، ایشان فرمودند بروید جبهه شوید تا بتوانید اثرگذاری داشته باشید، امروز دیگر با انفرادی فعالیت کردن به نتیجه نمی‌رسید.

یکتا در ادامه گفت: یک استخوان شهید برکت و اثری دارد که می‌تواند بیشتر از هر چیزی اثرگذاری کند و هر دل رمیده ناامیدی را زنده کند. آنچه رهبر انقلاب می‌فرمایند که «انّ‌معی ربّی» و رسیدن به دیوار‌های پشتی بیت‌المقدس، نشان می‌دهد که خبری در راه است. این روز‌ها می‌گذرد. ان‌شاءالله از افق تمدنی مسائل را ببینیم و ناامید نشویم.

در ادامه مراسم علی‌محمد مؤدب، میلاد عرفان‌پور و محمدرضا طهماسبی به شعرخوانی در زمینه‌های حماسی و انتقادی مسائل روز جامعه پرداختند.

ابتدا علی‌محمد مؤدب، مدیر مؤسسه شهرستان ادب پیش از پرداختن به شعرخوانی طی سخنانی بیان کرد: فعالان جبهه فرهنگی زحمات زیادی می‌کشند و با تمام جان کار می‌کنند و نمی‌شود بر آن‌ها خرده گرفت، اما سیاستگذاران و مدیران را باید با نگاه دیگری دید و از آن‌ها پرسید تاکنون چه فعالیت‌هایی کرده‌اند. بنده فکر نمی‌کنم میدان فرهنگ و هنر به خوبی مدیریت شده باشد.

وی افزود: همین تلاش‌های سربازان و فرماندهان گمنام باعث ایجاد امید در این زمینه می‌شود. جنگ نرم، جنگ نیست. جنگ نرم میدان مهربانی، محبت و انس است. دلاوران جنگ نرم افرادی هستند که بهتر بتوانند دلربایی و مهربانی کنند. این میدان، میدانی است که خودمان باید بچه‌های خود را هدایت کنیم و نگذاریم به راهی خطا بروند. باید ابعاد مختلف جنگ نرم را کاملاً بشناسیم و طبق آن عمل کنیم. همچنین میلاد عرفان‌پور در این مراسم شعری که سروده بود را خواند که ابیاتی از آن بدین قرار است:

که نقشه انتقام از این انقلاب دارد
به مرگ روشن کنش که دنیا حساب دارد
رجز بخوان میهن سلحشور و قهرمانم
که یاوه‌های یزید دوران جواب دارد
به وهم اگر از گلیم خود پیشتر نهاد پا
به پیشوازش وطن هزاران شهاب دارد
برایمان رو شده است‌ای دوست دست دشمن
اگر چه بر چهره‌اش دوباره نقاب دارد
نه پایمان را بهانه مانده برای ماندن
نه چشم‌مان لحظه‌ای تمنای خواب دارد
حوالی ماه به هر شهیدی گلی شکفته
معطر از اشک مادرانش گلاب دارد
قسم به آیات فتح قرآن که فاتحانیم
هنوز دنیا حساب دارد، کتاب دارد
چقدر شب می‌شکافد این رود روشنایی
چقدر این مرز پرگهر آفتاب دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار