کد خبر: 984102
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان:
معاون بهداشت ودرمان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت؛ درسال گذشته ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به اقشارمختلف درارائه خدمات تخفیف داده ایم.
جوان آنلاین / سرهنگ حبیب‌الله سیاهکالی مرادی روزسه شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز پرستاردرسپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزارشد، اظهارکرد: درسال گذشته حدود ۴۳۰ هزار و ۱۹ نفر و در ۹ ماهه امسال هم ۳۱۸ هزار و ۳۷۷ نفر به مراکز درمانی پاکروان و امام خمینی (ره) مراجعه کرده اند.

معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان گفت: در ۹ ماهه امسال نیز ۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تخفیف داشتیم.

مرادی افزود: برای ارائه خدمت به مناطق محروم در قالب اردو‌های جهادی و بحث سیل نیز۵۵۰ میلیون ریال هزینه کردیم که بسیج دانشجویی، بسیج پزشکان و نیرو‌های جهادی دراین اردو‌ها به اقشار محروم خدمات رایگان می‌دهند و هدف ما این است که پرسنل باتجربه و مجهز به دارو و تجهیزات را به مناطق اعزام کنیم که خدماتی درحد یک درمانگاه ارائه شود.
بزرگترین مرکزدرمانگاهی کشوربا تجهیزات پیشرفته پزشکی درقزوین افتتاح می‌شود

سرهنگ مرادی عنوان کرد: در آینده نزدیک یک مجتمع درمانی بزرگ درکنار درمانگاه پاکروان قزوین درحال ساخت است که ۹۰ درصد مراحل ساخت آن انجام شده است.

وی گفت: این مرکز درکشورمنحصر به فرد است؛ چراکه یک درمانگاه با تمامی خدمات است که فقط بحث بستری درآن انجام نمی‌شود و تمامی خدمات قبل ازبستری را به مراجعین ارائه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: این مجتمع درمتراژی به اندازه ۴ هزارمتربنا دارد که تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته که در ۵ طبقه ساخته می‌شود و مراحل تکمیل و تجهیز آن باقی مانده است که ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: دراین درمانگاه ۱۷ یونئیت دندانپزشکی پیش‌بینی شده ودر کل ظرفیت یک بیمارستان ۴۰ تختخوابه را دارد و به لحاظ وسعت می‌توان گفت بزرگترین درمانگاه درکشورمحسوب می‌شود که تمامی خدمات داروخانه، اورژانس، سونوگرافی، آزمایشگاه و MRI و سایر خدمات در آن ارائه می‌شود.

سیاهکالی مرادی ابراز کرد: از انجایی که هدف اصلی ما ارئه خدمات به نقاط محروم است؛ لذا تصمیم گرفتیم که این مجتمع درمانی را در منطقه محروم قزوین احداث کنیم تا به راحتی دردسترس اقشارمحروم قرارگیرد و تعرفه‌ها دراین درمانگاه دولتی خواهد بود که درمجموع بیش از ۲۰۰ پرسنل شامل ۱۲۰ پزشک و ۷۲ نفر کادر پرستاری در مراکز درمانی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین مشغول به کارهستند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع جدید درمانی قزوین درسوم خردادماه افتتاح خواهد شد، بیان کرد: در این مجتمع درمانی نیاز ۵۰ سال آینده را پیش‌بینی کردیم و ظرفیت ویزیت ۵۰۰ نفردرروز را دارد و چشم انداز آینده ما هم این است که مجوز احداث بیمارستان در استان را دریافت کنیم.

دکتر سیاهکالی مرادی درپایان عنوان کرد: درتامین دارمشکل خاصی نداریم و معمولا نیاز ۶ ماه را تامین می‌کنیم و عمده مشکل از سوی سازمان‌های بیمه‌گراست که با تاخیر هزینه دارو را پرداخت می‌کنند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر