کد خبر: 984026
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
در آیین اختتامیه هفته پژوهش صورت گرفت:
رئیس واحد اسلامشهرگفت:روحیه همدلی و هم افزایی، اخلاق علمی و تقوای پژوهشی اولویت های اساسی در پیشرفت و توسعه جوامع است.
محمدرضا عباسی

آیین اختتامیه هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با شعار «پژوهش اثربخش: فناوری ارزش آفرین، رونق تولید»؛ با حضور  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر این واحد  دانشگاهی و جمعی از مسئولین و اعضای هیأت علمی واحد اسلامشهر در سالن کنفرانس این واحد برگزار و طی آن از پژوهشگران برتر و همچنین اعضای شوراهای پژوهشی، انجمن های علمی- دانشجویی و تیم های تحقیقاتی و پژوهشی تجلیل شد.

محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این مراسم، ضمن تقدیر از کلیه دانشگاهیان واحد اسلامشهر، اعضای این واحد دانشگاهی را همچون خانواده ای دانست که همواره با همکاری و هم افزایی در مسیر علم و اخلاق برای توسعه قدم برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ موفقیتی حاصل نمی شود ،مگر اینکه تمام اعضای یک مجموعه، با هم همکاری و هم افزایی داشته باشند.

اسفندیار روحیه همدلی و هم افزایی، اخلاق علمی و تقوای پژوهشی را اولویت های اساسی در پیشرفت و توسعه جوامع برشمرد و گفت: اخلاق علمی، توصیه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و انسان پژوهشگر تنها با بهره گیری از مجموعه علم و اخلاق می تواند موثر واقع شود.

رئیس واحد اسلامشهر مهمترین عامل برای حرکت و پیشرفت جامعه را منابع انسانی آن دانست و یادآور شد: وظیفه ما دانشگاهیان، مهیا کردن بستر رشد افراد با  محوریت اخلاق مداری، و استقبال از نقد علمی سازنده است.

اسفندیار  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، پژوهش را عامل اصلی قدرت در دنیای امروز دانست وخواستار توجه بیش از پیش به پژوهش و پژوهشگری اخلاق محور در مسیر رشد و پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور شد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این مراسم با بیان حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (ع) در اهمیت علم و پژوهش که فرمودند: «اَلعِلمُ سُلطان»،افزود: سلطان یعنی اقتدار و علم منبع اقتدار است.

وی با تقدیر از تلاش پژوهشگران و فعالان عرصه علم و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، با اشاره به آیه 18 سوره مبارکه آل عمران، بر اهمیت علم و دانش و جایگاه اهل علم  درتوسعه و پیشرفت جامعه تاکید کرد .

حجت الاسلام نوروزی با مقایسه آمار تولیدات علمی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیوند دین وعلم را از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی برشمردوتاکیدکرد: فرق ایرانِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی باکشورهای  دیگر و بویژه کشور های اروپایی در وجود حاکمیت دینی ایران است، ما امروزمدل جدیدی در حکومت داریم که همان علم در کنار دین است .

در ادامه این مراسم علیرضا عراقیه مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت و توانمندیهای بالای علمی و پژوهشی اساتید و همکاران واحد اسلامشهر، از تصویب مجله علمی روانشناسی واحد اسلامشهر بعنوان اولین مجله تصویب شده در شورای عالی مجلات علمی که 20 آذر ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، خبر داده و به مسئولین واحد اسلامشهر و بویژه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی تبریک گفت.

 در پایان این مراسم پس از ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد اسلامشهر طی یکسال گذشته توسط معصومه سهرابی معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی ، اساتید ، محققان و پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی  در رشته ها و زمینه های مختلف علمی تجلیل و قدر دانی  بعمل آمد.

گفتنی است حاضرین پس از اتمام این مراسم، به اتفاق از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در محوطه سایت مرکزی واحد اسلامشهر بازدید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر