کد خبر: 982709
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب:
حدادعادل با توجه به برخی پیامد‌های عدم وحدت در انتخابات‌های گذشته گفت: در انتخابات گذشته، شورای شهر مشهد در دست نیرو‌های انقلابی بود، اما در انتخابات اخیر هفت لیست از سوی نیرو‌های انقلاب ارائه شد ولی رقیب تنها یک لیست داد و پیروز شد.
سرويس سياسی جوان آنلاين: نظرسنجی‌های انجام‌شده از سوی مراکز معتبر داخلی حکایت از نارضایتی مردم از دولت و مجلس دارد. انتقاد ما در درجه اول متوجه جریانی است که این دولت و مجلس را با پشتیبانی خود سر کار آورده و حالا نیز پاسخگوی عملکردش نیست.

به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در نشست مسئولان، دبیران استان‌ها و شورای بانوان ائتلاف نیرو‌های انقلاب، با اشاره به موضوعات و مشکلات اصلی کشور گفت: در حال حاضر مشکل اصلی کشور و دغدغه اصلی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است، در موضوع اقتصادی، مهم‌ترین مشکل مردم، تورم، بیکاری، تبعیض و تهیه مسکن است.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با یادآوری عملکرد مناسب قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی و امیدواری مردم به اصلاح امور کشور، تصریح کرد: با توجه به اصلاح قوه قضائیه، ما باید گام دوم را در زمینه اصلاح قوه مقننه برداریم تا کنار قوه قضائیه، به‌سمت اصلاح کشور قدم برداریم. تجربه نشان داده که اگر دو قوه قضائیه و مقننه در مسیر انقلاب قرار بگیرند، قوه مجریه نیز در همین مسیر قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید بر این نکته که خلاصه مشکلات مردم بحث عدالت و معیشت است، خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌های انجام‌شده از سوی مراکز معتبر داخلی حکایت از نارضایتی مردم از دولت و مجلس دارد. انتقاد ما در درجه اول متوجه جریانی است که این دولت و مجلس را با پشتیبانی خود سر کار آورده و حالا نیز پاسخگوی عملکردش نیست.

باید برای وحدت کوتاه آمد
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه ما در قدم اول به وحدت احتیاج داریم، تصریح کرد: مقصود از تشکیل شورای ائتلاف ایجاد یک‌سازوکار برای رسیدن به وحدت است، بنابراین بنای ما تعیین مصداق نیست. ما از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند تشکر می‌کنیم و در عین حال از آن‌ها می‌خواهیم برنامه خود را به شورای ائتلاف ارائه دهند که در نهایت یا وارد لیست می‌شوند یا همکاری خود را با شورا برای آینده ادامه خواهند داد.

حدادعادل با توجه به برخی پیامد‌های عدم وحدت در انتخابات‌های گذشته گفت: در انتخابات گذشته، شورای شهر مشهد در دست نیرو‌های انقلابی بود، اما در انتخابات اخیر هفت لیست از سوی نیرو‌های انقلاب ارائه شد ولی رقیب تنها یک لیست داد و پیروز شد.

وی در ادامه این نشست ضمن تشریح مختصات دو جریان غرب‌گرا و اسلام‌گرا و با اشاره به برخورداری این دو جریان از دو پایگاه اجتماعی جداگانه تصریح کرد: جریان غرب‌گرا که از نظر سیاسی فعالیت بالایی دارد، معتقد است دیگر انقلاب تمام شده و امروز باید به مسیر عادی بازگشته و یک عضو سربه‌راه در جامعه جهانی باشیم. از نظر اقتصادی تجلی فرهنگ غرب‌گرا گرایش به اقتصاد غربی است.

رفت‌وآمد شرکت‌های خارجی فقط نمایش بود
وی با اشاره به دلخوشی جریان غرب‌گرا نسبت به وعده‌های کشور‌های غربی گفت: در حال حاضر این جریان به دنبال این است که اگر مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نخواست کاری کند، حداقل «شینزو آبه» کاری از پیش ببرد.
حدادعادل همچنین با یادآوری وضعیت اقتصادی کشور و واردات بی‌رویه، آن را نمودی از تفکر اقتصادی غربی خواند و افزود: بیشتر تولیدکننده‌ها می‌گویند «ما نمی‌توانیم مقابل سیل واردات ایستادگی کنیم»، در واقع وضعیت قاچاق، نابودی ذخایر ارزی و قیمت سکه برآیند نوع تفکر اقتصادی جریان غرب‌گراست.
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی یادآور شد: پیش از انتخابات سال ۹۴ هیئت‌های اقتصادی از اروپا مدام به ایران می‌آمدند و مردم نیز فکر می‌کردند آن‌ها به‌زودی در کشور سرمایه‌گذاری کرده و اتفاق خاصی می‌افتد در حالی که این رفت‌وآمد‌ها فقط یک نمایش بود.

دوقطبی‌سازی‌های جریان غرب‌گرا
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تأثیر دو جریان غرب‌گرا و انقلابی در انتخابات گفت: جریان غرب‌گرا سعی می‌کند جامعه را گرفتار دوقطبی‌های کاذب مثل اصطلاحات تندرو و معتدل کند. دوقطبی دیگری که از سوی این جریان مطرح می‌شود، دوقطبی آزادی و محدودیت است، به شکلی که حتی ادعا می‌کردند دیوارکشی در خیابان‌ها انجام می‌شود، آیا دروغی بزرگ‌تر از این وجود داشت؟
وی در توضیح دوقطبی‌سازی دیگر این جریان به موضوع رفاه و فقر پرداخت و گفت: آن‌ها می‌گویند «ما با FATF رونق اقتصادی می‌آوریم»، در حالی که تجربه این مدت چیز دیگری را نشان داده است.

حدادعادل همچنین راجع به دوگانه دیگر یعنی سازش و مقاومت گفت: ما با همه دنیا تعامل داریم، اما وقتی امریکا نمی‌خواهد استقلال جمهوری اسلامی را به‌رسمیت بشناسد آیا ما باز هم باید به‌دنبال تعامل با امریکا باشیم؟
حدادعادل با بیان اینکه دوقطبی سازی در شعار‌های انتخاباتی نفوذ می‌کند، گفت: جریان غرب‌گرا می‌خواهد برای انتخابات پیشِ‌رو بگوید که «ما دنبال مجلس ملی و رقیب ما به‌دنبال مجلس انقلابی است.» اگر کسی انقلابی واقعی باشد ملی‌گرای واقعی نیز است و این رزمندگان بودند که اجازه ندادند کشور دست بیگانه بیفتد و سؤال این است، کدام ملی‌گرایی چنین جانفشانی‌ای از خود نشان داده است؟ انقلاب برای دفاع از ملت ما به‌وجود آمده است و چه کسی از امام ملی‌گراتر بود؟

وی ادامه داد: جریان غرب‌گرا در نظر دارد برای انتخابات شعار «بگذارید زندگی کنیم» را مطرح کند، آن‌ها باید این حرف را به کشور‌های غربی و اروپایی بزنند، اما متأسفانه برخی این موضوع را به داخل آورده و آدرس غلط می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار