کد خبر: 982627
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
رئیس اسبق مجلس گفت: پیش از انتخابات سال ۹۴ هیات‌های اقتصادی از اروپا مدام به ایران می‌آمدند و مردم نیز فکر می‌کردند آن‌ها به زودی در کشور سرمایه گذاری کرده و اتفاق خاصی می‌افتد؛ در حالی که این رفت و آمد‌ها فقط یک نمایش بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در نشست مسئولان، دبیران استان‌ها و شورای بانوان ائتلاف نیرو‌های انقلاب، با اشاره به موضوعات و مشکلات اصلی کشور گفت: در حال حاضر مشکل اصلی کشور بحث اقتصاد و معیشت است؛ چرا که امروز، تحریم‌های اقتصادی جایگزین جنگ تحمیلی شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز دغدغه اصلی مردم مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: در موضوع اقتصادی، مهم‌ترین مشکل مردم، تورم، بیکاری، تبعیض و تهیه مسکن است.

حدادعادل با اشاره به عملکرد مناسب قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی و امیدواری مردم به اصلاح امور کشور، تصریح کرد: با توجه به اصلاح قوه قضائیه، ما باید گام دوم را در زمینه اصلاح قوه مقننه برداریم تا در کنار قوه قضائیه، به سمت اصلاح کشور قدم برداریم.

رئیس اسبق مجلس خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که اگر دو قوه قضائیه و مقننه در مسیر انقلاب قرار بگیرند، قوه مجریه نیز در همین مسیر قرار خواهد گرفت.

*خلاصه مشکلات مردم بی عدالتی و معیشت است

وی با تاکید بر این نکته که خلاصه مشکلات مردم بحث عدالت و معیشت است، خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌های انجام شده از سوی مراکز معتبر داخلی حکایت از نارضایتی مردم از دولت و مجلس دارد.

حدادعادل اظهار داشت: انتقاد ما در درجه اول متوجه جریانی است که این دولت و مجلس را با پشتیبانی خود سرکار آورده و حالا نیز پاسخگوی عملکردش نیست.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در بخشی دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما در قدم اول به وحدت احتیاج داریم، تصریح کرد: مقصود از تشکیل شورای ائتلاف ایجاد یک‌سازوکار برای رسیدن به وحدت است و بنابر این بنای ما تعیین مصداق نیست.

وی گفت: ما از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند تشکر می‌کنیم و در عین حال از آن‌ها می‌خواهیم برنامه خود را به شورای ائتلاف ارائه دهند که در نهایت یا وارد لیست می‌شوند یا همکاری خود را با شورا برای آینده ادامه خواهند داد.

حدادعادل به برخی پیامد‌های عدم وحدت در انتخابات‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در انتخابات گذشته، شورای شهر مشهد در دست نیرو‌های انقلابی بود، اما در انتخابات اخیر هفت لیست از سوی نیرو‌های انقلاب ارائه شد، ولی رقیب تنها یک لیست داد و پیروز شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، وحدت را برای حفظ نظام واجب دانست و در خصوص رایزنی با برخی جریان‌های سیاسی گفت: ما با جامعه روحانیت مبارز صحبت کردیم و سه نفر از آن‌ها به عنوان عضو ناظر در شورا حضور دارند.

حدادعادل با بیان اینکه ما وظیفه داریم در درجه اول مردمی که دلبسته ارزش‌ها هستند را پای صندوق رای بیاوریم، تصریح کرد: البته این موضوع، به معنای عدم تلاش برای جذب رای قشر خاکستری نیست.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: در این دوره یکی از خصوصیات شورای ائتلاف جوانگرایی است؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ما را به جوانگرایی دعوت کردند و بنده با اینکه می‌توانستم ثبت نام کنم، کنار رفتم، چون ترجیح می‌دهم یک جوان به جای امثال بنده به مجلس بروند.

حدادعادل با بیان اینکه پیچیدگی مبارزه انتخاباتی از جهاتی به جنگ شبیه است، اظهار داشت: ما در جبهه جنگ، ستاد پشتیبانی و صف و رزم داشتیم که در انتخابات نیز همه آن‌ها در قالبی دیگر و به صورت نرم وجود دارد.

وی در ادامه این نشست ضمن تشریح مختصات دو جریان غربگرا و اسلامگرا و حضور این دو گفتمان در عرصه سیاسی و تصمیم‌گیری کشورخاطرنشان کرد: سابقه ورود تمدن غربی به کشور به قبل از مشروطه بازمی‌گردد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با اشاره به برخورداری این دو جریان از دو پایگاه اجتماعی جداگانه تصریح کرد: جریان غربگرا که از نظر سیاسی فعالیت بالایی دارد، معتقد است دیگر انقلاب تمام شده و امروز باید به مسیر عادی بازگشته و یک عضو سر به راه در جامعه جهانی باشیم.

حدادعادل تصریح کرد: از نظر اقتصادی تجلی فرهنگ غربگرا گرایش به اقتصاد غربی است؛ وقتی برنامه چهارم توسعه تدوین شد، اصلاح طلبان کتاب «مبانی برنامه چهارم توسعه» را تهیه کردند و آنقدر کتاب مذکور دارای مساله بود که خودشان کتاب را جمع آوری کردند.

وی با اشاره به دلخوشی جریان غربگرا نسبت به وعده‌های کشور‌های غربی گفت: در حال حاضر این جریان به دنبال این است که اگر مکرون رئیس جمهور فرانسه نخواست کاری کند، حداقل «شینزو آبه» کاری از پیش ببرد.

حدادعادل همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و واردات بی رویه، آنرا نمودی از تفکر اقتصادی غربی خواند و افزود: بیشتر تولید کننده‌ها می‌گویند ما نمی‌توانیم در مقابل سیل واردات ایستادگی کنیم؛ در واقع وضعیت قاچاق، نابودی ذخایر ارزی و قیمت سکه برآیند نوع تفکر اقتصادی جریان غربگرا است.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه از نظر سیاسی، تفکر غربگرا به جدایی دین از سیاست معتقد است، در عین حال گفت: البته نمی‌گویم هر اصلاح طلبی به این موضوع قائل است، اما افراد اتاق فکر این جریان تفکر سکولاریسم دارند.

وی با تاکید بر اینکه امید امید برخی چهره‌های داخلی به غرب موضوع ساده‌ای نیست، تصریح کرد: امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اما یکی از افراد جریان غربگرا در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی تاکید می‌کرد که «چرا با اروپایی‌ها مذاکره کنیم؛ ما باید برویم و با کدخدا مذاکره کنیم.»

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی یادآور شد: پیش از انتخابات سال ۹۴ هیات‌های اقتصادی از اروپا مدام به ایران می‌آمدند و مردم نیز فکر می‌کردند آن‌ها به زودی در کشور سرمایه گذاری کرده و اتفاق خاصی می‌افتد در حالی که این رفت و آمد‌ها فقط یک نمایش بود.

تاثیر دو جریان غربگرا و انقلابی در انتخابات

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تاثیر دو جریان غربگرا و انقلابی در انتخابات گفت: جریان غربگرا سعی می‌کند جامعه را گرفتار دوقطبی‌های کاذب مثل اصطلاحات تندرو و معتدل کند.

وی دوقطبی سازی در زمینه‌های اجتماعی را دیگر برنامه جریان رقیب برای انتخابات عنوان کرد و اظهارداشت: دوقطبی دیگری که از سوی این جریان مطرح می‌شود، دو قطبی آزادی و محدودیت است؛ به شکلی که حتی ادعا می‌کردند دیوار کشی در خیابان‌ها انجام می‌شود؛ آیا دروغی بزرگ‌تر از این وجود داشت؟

رئیس اسبق مجلس با بیان اینکه این جریان در انتخابات به سراغ سلبریتی ها، زنان و هنرمندان می‌روند و به هر قیمتی ادعای آزادی می‌کنند، ادامه داد: این جریان برای فضای مجازی چهره‌سازی کرده و از هنرمندان و مساله زنان بهره برداری می‌کند.

دوگانه سازی فقر و رفاه از سوی جریان غربگرا

وی با اشاره به دوقطبی‌سازی دیگر این جریان به موضوع رفاه و فقر پرداخت و گفت: آن‌ها می‌گویند ما با FATF رونق اقتصادی می‌آوریم، درحالی که تجربه این مدت چیز دیگری را نشان داده است.

حدادعادل همچنین به دوگانه دیگر یعنی سازش و مقاومت اشاره کرد و گفت: ما با همه دنیا تعامل داریم، اما وقتی آمریکا نمی‌خواهد استقلال جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد آیا ما باز هم باید به دنبال تعامل با آمریکا باشیم؟

حدادعادل با بیان اینکه دوقطبی سازی در شعار‌های انتخاباتی نفوذ می‌کند، گفت: جریان غربگرا می‌خواهد برای انتخابات پیش رو بگوید که ما دنبال مجلس ملی و رقیب ما به دنبال مجلس انقلابی است.

وی بر همین اساس افزود: اگر کسی انقلابی واقعی باشد ملی گرای واقعی نیز هست و این رزمندگان بودند که اجازه ندادند کشور دست بیگانه بیفتد و سوال این است کدام ملی گرایی چنین جانفشانی‌ای از خود نشان داده است؟

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با طرح این نکته که انقلاب برای دفاع از ملت ما به وجود آمده است، گفت: چه کسی از امام ملی گراتر بود؟

وی ادامه داد: جریان غربگرا در نظر دارد برای انتخابات شعار «بگذارید زندگی کنیم» را مطرح کنند؛ آن‌ها باید این حرف را به کشور‌های غربی و اروپایی بزنند، اما متاسفانه برخی این موضوع را به داخل آورده و آدرس غلط می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم مجلسی تشکیل شود که الگوی نمایندگان آن مدرس باشد، تصریح کرد: امام کمتر کسی از گذشتگان انقلاب را صددرصد تایید کردند، اما مدرس نماینده دوران طاغوت، الگوی نمایندگان دوران انقلاب و مورد تایید امام بود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
حداد عادل شغلش جیست و جرا باید بودجه بسیار سنگینی را از بیت المال بگیرد و هزینه کند بدون اینکه جواب دهد؟ حداد عادل رییس فرهنگستان است؟ مثلا کلمات لاتین را به فارسی بر میگرداند؟ خوب هزاران استاد دانشگاه و معلم هستند که خیلی بهتر از او اینکار را میکنند بدون دریافت یک ریال. مملکت برای جی بخشی از بودجه را دست این اقا داده است. بقول حداد عادل داماد و فرزندانش از خانواده شهید در امریکا هستند؟؟!!!!! جناب روحانی مملکت را اینطور به فنا میدهد حداد عادل هم اینطور.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار