کد خبر: 982498
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
بمناسبت شب یلدا انجام شد:
در آستانه فرارسیدن بلندترین شب سال ،جشنواره یلدا و مطبخ بانوی ایرانی در اسلامشهر برگزار شد.
محمدرضا عباسی

در آستانه فرا رسیدن شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال، جشنواره آشپزی یلدا و مطبخ بانوی ایرانی در مجموعه ورزشی زینب کبری(س) شهرستان اسلامشهر، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم وبانوان علاقمند به طبخ غذاهای سنتی برگزار شد .

در این جشنواره آشپزی که با هدف ایجاد انگیزه برای حفظ و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی، از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اسلامشهر برگزار شد، بیش از ۵۰ بانوی هنرمند و کدبانوی اسلامشهری با طبخ غذاهای ویژه شب یلدا از اقوام مختلف ایران اسلامی و تزیین و میوه آرایی انواع میوه ها در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند .

 در جشنواره آشپزی یلدا و مطبخ بانوی ایرانی قریب به ۲۰۰ رقم از غذاهای سنتی در قالب انواع آش ،دسر ،غذا های محلی و سنتی و... و میوه آرایی که توسط بانوان علاقمند به هنر آشپزی تهیه و طبخ شده بود، در معرض نمایش و قضاوت داوران جشنواره و میهمانان تماشاچی قرار گرفت، که در پایان با اعلام رای نظر هیات داوران خانم زهرا اکبری به عنوان برتر ین  بانوی هنرمند سفره آرایی و میوه آرایی انتخاب و معرفی شد.

 در این جشنواره بنابر رای هیئت داوران و با موافقت و حمایت رئیس شورای شهر اسلامشهر به تمامی بانوان شرکت کننده در جشنواره که با هنرمندی و ذوق و سلیقه خود ،اقدام به طبخ غذا های محلی و سنتی و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی تلاش کردند، هدیه ای به رسم یادبود اهدا شد.

 جشنواره آشپزی یلدا ومطبخ بانوی ایرانی که به همت معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری اسلامشهر وبا همکاری وحمایت شورای اسلامی شهر،سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ، اداره ورزش و جوانان و آموزشگاه کدبانو اردیبهشت برگزار شد،فرصتی را به وجود آورد تا جمعی از بانوان علاقمند به هنر آشپزی اصیل ایرانی ضمن آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف، با غذاهای محلی  قومیتهای ایرانی در اقصی نقاط کشور،که درمراسم شب یلدا مورد استفاده قرار می‌گیرد،آشنا شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر