کد خبر: 982247
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
وقتی که نزد امریکا کدخدایی تلقی می‌شود که همه راه‌ها به او ختم می‌شود، فرق چندانی ندارد، رئیس جمهور دموکرات باشد یا جمهوریخواه، اوبامای مؤدب باشد یا ترامپ دیوانه و مزاحم. باید دم او را دید!

علی بیگدلی، دیپلمات سابق و از حامیان سرسخت برجام در گفتگو با روزنامه آرمان با بیان اینکه «به احتمال زیاد دونالد ترامپ در دور بعد نیز رئیس‌جمهور امریکا خواهد بود.» گفته است: بنابراین زمان حال بهترین موقعیت است. اعتقاد دارم به‌عنوان یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل مذاکره با ترامپ به مراتب راحت‌تر است تا مذاکره با جایگزین او. این فعال سیاسی البته برای این مذاکره قید‌هایی ذکر کرده است که طی چهل سال گذشته هیچ یک از دولت‌های امریکا، در اعمال آن علیه ایران کم نگذاشته‌اند: «اگر ترامپ دست از اقدامات گذشته بکشد و کلیه تحریم‌ها را لغو کند.» قیدی که فلسفه اصلی امضای برجام را تشکیل می‌داد و نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه بر حجم آن‌ها افزوده شد.

بیگدلی برای توجیه ادعای خود گفته است: «ترامپ شاید در آستانه ورود به دور دوم ریاست جمهوری‌اش نگاهی آرام‌تر و نرم‌تر داشته باشد تا در میان رأی‌دهندگان از محبوبیت بیشتری برخوردار شود. از سوی دیگر، چون ترامپ یک نگاه اقتصادی دارد و اهل معامله است بهتر منفعت اقتصادی می‌رساند.» پالس مذاکره با امریکا در حالی است که تجربه ناموفق برجام پیش روی ماست و سخنگوی وزارت خارجه امریکا اخیراً صراحتاً اعلام کرد: «آماده مذاکره هستیم، اما تحریم‌ها ادامه می‌یابد».
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یزدی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
از روشنفکران غربزده بیشتر از این اراجیف انتظار نداشته باشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
حرف ایشون کاملا علمی-حقوقی بوده و بسیار درست بوده. ایشون از روی سوادشون حرف کاملا درستی زدن. احسنت...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار