کد خبر: 981748
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
استادان بسیجی ۲۵۰ واحد دانشگاه آزاد:
۲۵۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه‌ای از شورای نگهبان خواستند به وظایف انقلابی خود برای تشکیل مجلس در تراز انقلاب اسلامی عمل کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، در این نامه آمده است: در هر نظام حقوقی، تعیین شرایط لازم برای تصدی نمایندگی مجلس بر یک رشته مبانی استوار است و نظارت و بررسی وجود یا فقدان این شرایط در داوطلبان نمایندگی مجلس نیز بر اساس اصول و ضوابطی صورت می‌گیرد. حق حاکمیت صالحان بر جامعه از جمله مهم‌ترین مبانی حاکم بر تشخیص صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار گرفته است.

برای تحقق هدف حکومت مد نظر اسلام که قانون اساسی نیز آن را تأیید کرده است، صالحان باید عهده‌دار حکومت و اداره مملکت شوند. در این صورت دولت می‌تواند به وظایف خود از جمله ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی عمل کند. برای تحقق این امر مهم لازم است در تأیید صلاحیت‌ها که وظیفه خطیر آن برعهده شورای محترم نگهبان است حق حاکمیت صالحان به مثابه حق‌الناس مورد توجه قرار گیرد و اعضای شورا همواره بر این اصل تأمل نمایند که حق میلیون‌ها انسان بر عهده آنان خواهد بود اگر فردی بر کرسی مجلس تکیه زند که صلاحیت واقعی را نداشته باشد. صلاحیت پاسداری از حریم اسلام، نگهبانی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی، پایبندی به استقلال و اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم که نمایندگان مجلس در سوگندنامه خود از آن یاد می‌کنند، تنها از یک انقلابی واقعی معتقد و ملتزم عملی به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه ساخته است. اگر فرمان ولی فقیه را به عنوان حجت شرعی باور داریم که داریم، باید یادآور شویم که ایشان روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی را مطالبه کرده‌اند. یقیناً مجلس کارآمد انقلابی مقدمه دولت جوان حزب‌اللهی است و مجلس کارآمد انقلابی در گام نخست، تأیید صلاحیت‌های دقیق و موشکافانه‌ای را می‌طلبد که اجازه ورود ناکارآمدان غیرانقلابی را ندهد. کرسی‌های مجلس جای تکیه زدن متظاهران بی مایه‌ای نیست که فقط نام انقلابی را به یدک می‌کشند.

امضاکنندگان در ادامه نامه خود نوشته‌اند: اینجانبان به نمایندگی از استادان انقلابی و بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن آرزوی توفیقات الهی در اجرای وظایف خطیرحضرات محترم شورای نگهبان، مصرانه درخواست می‌نماییم با هدف روی کار آمدن مجلس تراز انقلاب اسلامی، بررسی غیرملاحظه کارانه پیشینه انقلابی داوطلبین، بررسی موضع‌گیری‌هایشان در برابر فتنه گران و ضدانقلاب‌ها، کارآمدی در مقام قانونگذاری، قاطعیت فکری در تصمیم‌گیری‌ها و تسلیم نشدن در برابر جریانات و احزاب، با تأکیدی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که یقیناً همه جریانات انقلابی به عنوان حق‌الناس این امر را از شما طلب می‌نمایند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بي نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
تيتر كاملا صحيح است. مجلس جاي ادمهاي مايه دار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار