کد خبر: 981734
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۵۴/ ۶ دلار افزایش ۳/ ۱۴۷۶ دلار فروخته شد و طی هفته گذشته بیش از ۲/ ۱ درصد افزایش ارزش را ثبت کرد. طلا بهترین عملکرد هفتگی در نزدیک به سه ماه گذشته را ثبت کرده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس» به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران در مورد تحولات مذاکرات تجاری امریکا و چین محتاط هستند و در عین حال، بلاتکلیفی سیاسی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بر جذابیت امنیت این فلز گران‌بها افزوده‌است.

هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۵۴/ ۶ دلار افزایش ۳/ ۱۴۷۶ دلار فروخته شد و طی هفته گذشته بیش از ۲/ ۱ درصد افزایش ارزش را ثبت کرد. طلا بهترین عملکرد هفتگی در نزدیک به سه ماه گذشته را ثبت کرده‌است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گفته‌است احتمالاً چین ۵۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از امریکا خریداری خواهد کرد. همچنین وی قبلاً گفته بود که از اجرای تعرفه‌هایی که قرار بود بر واردات محصولات از چین اعمال شود، عقب کشیده‌است. جفری سیکا، تحلیلگر بازار گفت: «هرچند به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی وجود داشته باشد، اما نبود جزئیات سبب بروز نگرانی‌های بسیاری شده‌است که شاید توافق تجاری مدنظر به دست نیامده باشد.»

در حالی که سرمایه‌گذاران در مورد نشانه‌های پیشرفت در توافق گیج هستند، ارزش بازار‌های بورس در نوسان است. سوکی گوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد گفت: «حقیقت این است که معامله طلا در نزدیکی ۱۴۷۵ دلار نشان می‌دهد هنوز تمایل خوبی برای معامله طلا در بازار وجود دارد... هر چند به علت فاز نخست توافق، شاهد مقداری تمایل برای ریسک در بازار هستیم، اما بی‌ثباتی‌های دیگر از جمله چشم‌انداز سیاسی امریکا سبب شده‌است که قیمت طلا پایین نیاید.» ارزش دلار نیز در برابر سبدی از ارز‌ها کاهش یافت و به افزایش قیمت طلا کمک کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار