کد خبر: 981611
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده‌ایم که تعداد اعضای شورای کلانشهر‌ها افزایش یابد و برای شهر تهران به ۷۵ عضو برسد.
سرویس جامعه جوان آنلاین:‌ مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها، در باره طرح افزایش اعضای شورای شهر تهران اظهار داشت: تعداد اعضای شورا‌های شهر و روستا بر اساس جمعیت آن شهر و روستا تعیین می‌شود که بر اساس آخرین سرشماری‌های صورت‌گرفته نیاز است متناسب با آن ترکیب شورا‌های شهر و روستا تغییر کند.

وی افزود: در اصلاح قانون جدید شورا‌ها که به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است، به این موضوع اشاره شده و پیشنهاد داده‌ایم که تعداد اعضای شورای شهر کلانشهر‌ها افزایش یابد.

الویری افزود: به عنوان مثال ما پیشنهاد داده‌ایم کلانشهر تهران با توجه به جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفری که دارد نیاز است که اعضای آن از ۲۱ عضو به ۷۵ عضو افزایش یابد و امیدواریم که در دوره فعلی نماینده‌های مجلس به این جمع‌بندی برسند و با این افزایش موافقت کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به جمعیت فعلی که شهر تهران دارد، نیاز است برای نظارت بیشتر بر روی بخش‌های مختلف شهری اعضای شورا افزایش یابد و در این قالب هم مدیریت یکپارچه شهری تحقق پیدا کند که بتوانیم مدیریت و نظارت واحدی را پیش ببریم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار