کد خبر: 981579
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹
قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با بیان اینکه از ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به کشور ها‌ی همسایه برخورداریم، گفت:‌هدف ما افزایش صادرات به این کشور‌ها تا دو سال آینده به میزان ۴۸ میلیارد دلار است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: حسین مدرس خیابانی در گفتگو با «فارس»، در رابطه با برنامه‌های توسعه صادراتی گفت: برنامه ما در وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت افزایش حجم صادرات کشور است که برای رسیدن به این هدف چند برنامه طراحی شده‌است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برای توسعه صادرات اولویت ما توسعه روابط تجاری با ۱۵ کشور همسایه است، افزود: در حال حاضر ۱۵ کشور همسایه ایران، ۱۲۰۰ میلیارد دلار واردات دارند که با بررسی‌های انجام شده ایران پتانسیل صادرات صد میلیارد دلاری به این کشور‌ها را دارد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۲۴ میلیارد دلار صادرات به کشور‌های همسایه داریم، بیان داشت: هدفگذاری ما افزایش صادرات به کشور‌های همسایه به میزان ۴۸ میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۰ است و بر این اساس می‌خواهیم حجم صادرات ما تا دو سال آینده به ۱۵ کشور همسایه دو برابر افزایش یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار