کد خبر: 981523
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
سرویس ایران جوان آنلاین: از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در طرح مسکن ملی در سراسر کشور ساخته خواهد شد، سهم گیلان در مرحله اول ثبت‌نام برای ۱۲۴۰ واحد است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در طرح مسکن ملی که به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است، سهمیه استان گیلان در مرحله اول ثبت نام ۱۲۴۰ واحد است. ماکان پدرام ادامه داد: از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۲۳ آذرماه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در گیلان آغاز می‌شود و هم استانی‌های واجد شرایط می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۵ آذرماه در این طرح ثبت نام کنند. وی تصریح کرد: از سهم گیلان در مرحله اول ثبت نام که ۱۲۴۰ واحد است ۵۰۰ واحد در رشت، ۲۵۰ واحد در بندر انزلی و۴۹۰ واحد نیز در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خواهد بود. مدیرکل راه وشهرسازی گیلان، مبلغ تسهیلات این طرح را بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است.
پدرام خاطرنشان کرد: شرایط داشتن تأهل یا سرپرستی خانوار، نداشتن مالکیت از سال ۸۴ به بعد و عدم استفاده از خدمات دولتی و یارانه‌ای مسکن و زمین مسکونی از مهم‌ترین شرایطی است که متقاضیان دریافت واحد مسکونی در طرح ملی مسکن باید حائز آن باشند. مدیرکل راه وشهرسازی گیلان داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا را از دیگر الزامات برشمرد و افزود: سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر ما در حداقل پنج سال خواهد بود. وی گفت: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است. به گفته پدرام زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند. متقاضیان باید به سایت https://tem. mrud. ir مراجعه ودرخواست خودرا ثبت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار