کد خبر: 981245
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
جانشین رییس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری تاکیدکرد
جانشین رییس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری با تاکید بر اینکه دستاوردهای علمی باید رویکرد تجاری سازی داشته باشد،گفت: خروجی دستاوردهای علمی و پژوهشی با رویکرد تجاری سازی می تواند اثرگذاری خود را در جامعه نمایان کند.

جهانگیر شاهمرادی با بیان این مطلب در آئین اختتامیه پنجاهمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای و هفته پژوهش و فناوری استان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت ها و قابلیت های زیادی است که در صورت ارتباط تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه می تواند منجر به تولید ثروت و تحول در حوزه اقتصادی استان و کشور شود.

وی افزود: امروزه تبدیل علم به فناوری را به خوبی می توان در کشور مشاهده کرد امری که مهمتر از آن به تجاری سازی به منظور رفع نیازهای داخلی در ابعاد مختلف می انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز خاطر نشان کرد: در اینگونه نمایشگاه ها کار و پروژه تعریف می شود که امیدواریم در البرز نیز این اتفاق رقم خورده و با انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری میان بخش های علمی و پژوهشی با واحداهای تولیدی و صنعتی به رونق تولید استان کمک کند.

بنیان گذاری فعالیت های علمی و پژوهشی باید از مدارس آغاز شود

وی در ادامه سخنان خود رشد و گسترش شرکت های دانش بنیان را حاصل تفکر نزدیکی علم با تولید ثروت عنوان کرد و یادآور شد: اگر سطح فعالیت های علمی-پژوهشی و تحقیقاتی را از مقاطع پایه دانش آموزی آغاز کنیم سمت و سوی فعالیتهای اقتصادی، دانش محور شده و خروجی آن در جامعه ملموس خواهد شد.

شاهمرادی تصریح کرد: این مهم همان دغدغه مقام معظم رهبری است که سالهاست در حوزه اقتصاد و تولید در کشور مطرح بوده و به سمت عملیاتی شدن پیش می رود.

گفتنی است در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان البرز، از 5 غرفه برتر، 12 پژوهشگر برتر، 2 ایده برتر، 3 فناور برتر، 3 سرآمد علمی استان، 10 معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر و 4 نفر از اعضای اصلی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار