کد خبر: 981196
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
پاسخ ستاد حقوق بشر به بيانيه حقوق بشر
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به بیانیه اخیر کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل درباره حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ ایران پاسخ داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا در بخشی از این بیانیه آمده است: آنچه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره جریانات اخیر کشور ما بیان داشته است از جهت بی اعتباری و آلوده بودن به اتهامات واهی و اطلاعات نادرست بسیار غم‌انگیز و تأسفبار است. کمیسرعالی، مسئولان کشور را به عدم شفافیت در نحوه برخورد با آشوب‌ها، متهم کرده است، در حالیکه از لحظه آغاز حوادث تاکنون وسیع‌ترین اطلاع‌رسانی توسط مقامات مسئول قضایی، امنیتی و رسانه‌های کشور صورت گرفته و در مقایسه با سایر کشور‌ها مانند فرانسه، انگلیس و امریکا از دقت فوق‌العاده برخوردار می‌باشد.

ظاهراً همانطور که در بیانیه ایشان مکرر ذکر شده است کمیسر عالی از قطع اتصال اینترنت سخت عصبانی شده‌اند!
متأسفانه کمیسرعالی لحظه‌ای از خود سؤال نکرده‌اند که قطع اینترنت به خارج چرا صورت گرفت؟ آنچه ایشان آن را وسیله و بستر اطلاع‌رسانی و شفافیت می‌نامند در حقیقت بستر فعالیت وسیع «تروریسم معاصر غربی» است که از یکسو برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی خشونت‌بار را می‌نماید و از سوی دیگر فضای فکری را علیه قربانیان سازمان‌دهی می‌کند! اعلام عدم رضایت مردم از برخی سیاست‌های دولت امر غیرمنتظره‌ای نیست؛ آن‌ها در جمهوری اسلامی ایران که مهم‌ترین دموکراسی غرب آسیا می‌باشد و ضمناً آماج وسیع‌ترین عملیات تروریسم اقتصادی تحت عنوان تحریم‌های یک‌جانبه امریکا و همراهی متحدان می‌باشد. امّا گسیل ده‌ها تروریست تربیت شده و سازماندهی شده و هدایت آنان برای انهدام شبکه‌های حساس زندگی مردم و کشتار سبعانه شهروندان بی گناه چگونه از دید کمیسرعالی و دستگاه عریض و طویل شورای حقوق بشر سازمان ملل مخفی مانده است؟ کافی بود دفتر کمیسرعالی مجموع اطلاع‌رسانی‌های وسیع مسئولان و رسانه‌های کشور را در اختیار ایشان قرار می‌دادند تا حداقل، توان ارزیابی را به وجود می‌آوردند. تا ایشان متوجه شوند که آتش زدن بیش از ۷۰۰ جایگاه پمپ بنزین و تخریب بیش از ۲۰۰ شعبه بانکی و مراکز خدماتی عمومی و مساجد و به رگبار بستن مردم در کوچه و خیابان و آن‌هم در مدت بسیار کوتاه جز با آمادگی‌های تروریستی امکان‌پذیر نمی‌باشد. اگر چند دقیقه برخی از فیلم‌های منتشر شده را ملاحظه می‌کردند هرگز به این بیانیه رضایت نمی‌دادند. اگر متوجه می‌شدند که مأموران انتظامی و مردم بی گناه هدف اصلی حمله تروریست‌های تمرین دیده و مسلح و هدایت شده بودند آنگاه برای قطع ارتباط آنان با مراکز فرماندهی خود ناراحت نمی‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار