کد خبر: 981189
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تغییرکاربری قطب‌های تولید کشاورزی نگران کننده است، تأکید کرد: هیچ کس نباید از خطوط قرمز طرح تنفس جنگل عدول کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز، در نشست سراسری معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه با اشاره به اینکه کشور به لحاظ اقتصادی در شرایط خاصی است و این شرایط باید در سیاستگذاری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و اقدامات در بخش کشاورزی لحاظ شود، تأکید کرد: باید جبهه تولید را تقویت کنیم و برای دستیابی به این هدف، لازم است رویکرد تعادلی در جهت کمک به تولید را در دستور کار قرار دهیم. کشاورز اذعان کرد: رسالت همه ما این است که با جدیت در تمامی عرصه‌ها و موقعیت‌ها و تصمیم‌سازی‌های ملی و محلی باید از تولید دفاع کنیم.

وی شفاف‌شدن و واقعی‌شدن نرخ ارز را به نفع بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط نباید در رفتار‌های اقتصادی به گونه‌ای عمل کرد که تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصولات اساسی و راهبردی کشور سرکوب و در روند تولید اینگونه محصولات اختلال ایجاد شود. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از ظرفیت نهاد‌های مدنی و تشکل‌های مردم نهاد طرفدار منابع طبیعی باید بیش از پیش در دستور کار باشد؛ طرح تنفس باید با جدیت دنبال شود و هیچ‌کس از خطوط قرمز طرح تنفس نباید عدول کند.

وی تأکید کرد: اختلاف قیمت از مزرعه تا سفره باید با تلاش و مدیریت تعاون روستایی تا جای ممکن حداقل و دست دلالان کوتاه شود. کشاورز با اشاره به اینکه روند اتفاقات تغییرکاربری اراضی کشاورزی به خصوص اراضی حاصلخیز و تجهیز و نوسازی شده و در قطب‌های تولید نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: قطب‌های مهم تولید کشاورزی به شدت در معرض خروج از چرخه تولید هستند و در این رابطه باید فکر اساسی شود و حراست از اراضی کشاورزی باید به عنوان یک موضوع جدی مورد توجه قرار گیرد و طرح و پیشنهاد کارآمدی در این رابطه تهیه و پیگیری شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار