کد خبر: 981104
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
حواشي ايجاد شده براي فدراسيون ژيمناستيک در هفته هاي اخير بيانگر سناريويي قابل تامل براي حاشيه سازي براي اين رشته پرمدال در المپيک است.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ژیمناستیک ایران روز‌های پرچالشی را تجربه می‌کند، مصاحبه‌های جنجالی از سوی برخی از افراد خارج از فدراسیون سبب شده تا زهرا اینچه درگاهی این روز‌ها زیر انتقادات شدیدی قرار بگیرد. البته برای رسیدن به چرایی راه افتادن چنین جوی باید به تیر ۹۶ برگشت، سالی که اینچه درگاهی توانست در رقابت با سایر رقبایش به صندلی ریاست فدراسیون ژیمناسیک برسد.
پس از روی کار آمدن اینچه درگاهی بود که «جوان» ریاست یک بانو در فدراسیون‌های ورزشی را به فال نیک گرفت و در مطلبی نوشت: «به نظر می‌رسد درگاهی که با اکثریت آرا روی کار آمده، عزمش را جزم کرده تا علاوه بر نجات ژیمناستیک، هنر مدیریت بانوان را نیز بار دیگر اثبات کند. اینکه رئیس جدید فدراسیون در نخستین گام، دست نفراتی که بعضاً بی‌دلیل حقوق دریافت می‌کردند را از این رشته قطع کرده را باید به فال‌نیک گرفت. در این صورت می‌توان امیدوار بود، ژیمناستیک با همین بودجه اندک خود بخشی از مشکلاتش را حل کند. حمایت از تیم ملی، رسیدگی به امور معیشتی ورزشکاران این رشته، تغییرات ساختاری فدراسیون و راه‌اندازی پایگاه‌های قهرمانی از اصلی‌ترین اهداف اعلام شده از سوی زهرا اینچه‌درگاهی است: «به این نتیجه رسیدم که باید برخی از سمت‌ها را حذف کنیم و کار‌های چند نفر را به یک‌نفر سپرد و وظایف را فشرده‌تر کرد تا کارایی بالا و هزینه‌ها کمتر شود. چون در غیر این صورت هزینه‌ها بالا می‌رفت و بدهی‌های کلانی بر جا گذاشته می‌شد. بیشتر بحث پیشگیری بود تا شرایط وخیم را در سال‌های آتی نداشته باشیم.»
از همان روز‌ها بود که با توجه به تصمیمات رئیس جدید که منافع برخی را به خطر انداخته بود، هجمه هاآغاز شد و امروز فاصله یک سال و نیم تا پایان دوران حضور اینچه درگاهی فشار‌ها به این رئیس جوان افزایش پیدا کرده است. اگر چه نمی‌توان منکر برخی ضعف‌ها در اداره هر فدراسیونی از جمله ژیمناستیک شد، اما به نظر می‌رسد هجمه‌های اخیر هدفمند و طراحی شده است. حال دو گروه روبروری فدراسیون ژیمناستیک قرار گرفته اند، آن هم فدراسیونی که با توجه به پر مدال بودن این رشته در بازی‌های آسیایی و المپیک، به جای به وجود آمدن چنین حواشی نیازمند آرامش است. با این حال به نظر می‌رسد علاوه بر تحرک برخی از مدیران وزارت ورزش که هنوز شکست دو سال پیش اسبقیان به عنوان کاندیدای مورد حمایت وزارت را فراموش نکرده اند، برخی از مخالفان ریاست فدراسیون فعلی که منافع شان در سال‌های اخیر ضربه خورده است، در یک سناریوی مشترک، فدراسیون ژیمناستیک را مورد آماج هجمه‌های رسانه‌ای و پشت پرده قرار داده اند.
در چنین شرایطی شایسته است وزیر ورزش به عنوان رئیس مجامع فدراسیون‌های ورزشی با واکاوی دقیق اتفاقاتی که در اطراف رشته ژیمناستیک در جریان است، اجازه ندهد که این رشته پرمدال قربانی منافع شخصی و جناحی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار