کد خبر: 981094
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: درسه حوزه انتخابیه قزوین، تاکستان وبویین زهرا ۲۲۴ نفر ثبت نام کردند که شاهد افزایش ۴۶ درصدی داوطلبان دراین دوره نسبت به دوره‌های گذشته هستیم.
جوان آنلاین / حبیبی معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان قزوین درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ازهمه داوطلبان ورسانه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم که با حضورو انعکاس اخبار ستاد انتخابات استان موجب گرم شدن تنورانتخابات در این مرحله شدند.

حبیبی تصریح کرد: اجرای قانون وامانتداری ازآرا، بسترسازی برای مشارکت حداکثری ازمهمترین رسالت‌های دست اندرکاران برگزاری انتخابات است و تلاش می‌شود به تکلیف خود عمل کنیم.

وی اظهارداشت: مشارکت حداکثری مردم درانتخابات موجب تقویت نظام ازداخل وبیمه شدن آن خواهد شد و قدرت چانی زنی درسیاست خارجی را بیشتر می‌کند ودشمن نیزنا امید خواهد شد.
ثبت نام ۲۲۴ نفر برای نمایندگی مجلس در قزوین / راه اندازی ستاد امنیت دراستان

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: راهبرد دشمن مانع تراشی درمسیر برگزاری انتخابات، شایعه پراکنی، بی اعتماد سازی، دلسرد کردن مردم، کاهش مشارکت مردم درانتخابات است وما با کمک رسانه‌ها باید این دسیسه را خنثی کنیم.

حبیبی اضافه کرد: مجریان و دست اندرکاران درواقع داورانی هستند که باید بی طرفی کامل خود را رعایت کرده و درمسیر قانون حرکت کنند وهیچ کس حق ندارد منافع شخصی و گروهی خود را به منافع عمومی ترجیح دهد.

ثبت نام ۲۲۴ نفر در استان قزوین

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: درسه حوزه انتخابیه شهرستان قزوین، بویین زهرا و آوج و شهرستان تاکستا ن جمعا ۲۲۴ نفرثبت نام کردند که ۱۹۸ نفر معادل ۸۸.۴ درصد را آقایان و ۲۶ نفر معادل ۱۱.۶ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

حبیبی اظهارداشت: تعداد ثبت نام کنندگان این دوره درمقایسه با دوره گذشته ازافزایش ۴۶.۴ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهارداشت: ۱۸۵ نفراز ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ۳۲ نفردکتری و ۷ نفرحوزوی هستند و جوانترین فرد یک بانوی ۳۰ ساله و مسن‌ترین فرد یک مرد ۷۴ ساله است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: همچنین هشت نفرازنمایندگان فعلی و ادوارگذشته، ۲۴ استاد دانشگاه، ۴۲ نفر فرهنگی، ۶۶ نفر کارمند و ۱۰ نفر پزشک در میان ثبت نام کنندگان دیده می‌شوند.

راه اندازی ستاد امنیت استان

حبیبی اظهارداشت: برای اولین بار ستاد امنیت استان راه اندازی شده که موضوعات مرتبط با انتخابات به صورت هفتگی رصد می‌شود که تاکنون چندین مورد تذکر داده شده و با فعال شدن ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات دردادگستری استان با مسئولیت رئیس کل دادگستری اقدامات پیشگیرانه هم صورت می‌گیرد وبا هرموضوعی که انتخابات را تحت تاثیر قراردهد برخورد قانونی می‌کنیم و اخیرا دو نشست که قرار بود از سوی یک نماینده و یک داوطلب برگزارشود ورنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی داشت را لغو کردیم و جلوی آن گرفته شد.

همراهی اعضای شوراها، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداران با نامزد‌های مجلس غیرقانونی است
 
ثبت نام ۲۲۴ نفر برای نمایندگی مجلس در قزوین / راه اندازی ستاد امنیت دراستان
 
وی همراهی مسئولان دولتی با نامزد‌ها را غیرقانونی دانست و اظهارداشت: هرجا اعضای شوراها، دهیاران، شهرداران و یا مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه نامزد باشند غیرقانونی است و با آن‌ها برخورد کرده و اعلام می‌کنیم در برخورد با متخلفان بی رحمانه عمل کرده و مسامحه نخواهیم کرد.

حبیبی بیان کرد: درانتخابات دوست و آشنا نمی‌شناسم و دنبال اجرای قانون هستم وهر فرماندار، بخشدار و دهیاری که قانون را زیر پا بگذارد با برخورد قاطعانه و قانونی روبرو خواهد شد تا مردم اعتماد کنند.

پیش بینی ۱۱۰۰ شعبه اخذ رای در استان قزوین

وی گفت: تا ۲۱ آذر ماه مراجع چهارگانه دادستانی، نیروی انتظامی، اطلاعات، ثبت احوال به استعلام‌ها پاسخ خواهند داد و بررسی صلاحیت‌ها نیز از امروز آغاز شده و تا ۲۶ آذر ماه ادامه دارد و روز ۲۷ آذرماه اسامی افراد رد صلاحیت شده اعلام می‌شود و این افراد از ۲۸ آذر تا اول دی ماه فرصت دارند شکایت خود را اعلام کنند.

حبیبی افزود: ۱۱۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات استان قزوین پیش بینی شده و شعب سیار هم برای برخی اماکن در نظرگرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در خصوص رای گیری مکانیزه هم یادآورشد: وزارت کشور آمادگی خود را به شورای نگهبان اعلام کرده و منتظر نظر این نهاد هستیم و در دوره قبل هم ۹۶ درصد انتخابات مکانیزه بود و احراز هویت نیز در روز رای گیری به صورت مکانیزه خواهد بود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر