کد خبر: 981026
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
سخنگوی شورای نگهبان:
اگر کسی اطلاعات و مستنداتی درباره سودجویی و کلاهبرداری افراد در مورد بررسی صلاحیت‌ها در اختیار دارد، این مستندات را در اختیار شورای نگهبان قرار دهد تا شورا پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته در دیدار صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان از نقایص فعالیت‌های حزبی را عدم فعالیت حزبی پس از راهیابی به مجلس عنوان کرد و گفت: قانون باید در مورد احزاب و فعالیت‌های حزبی اصلاح شود تا نقش احزاب در کشور پررنگ‌تر شود. سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: ضرری را که از قِبل فقدان هویت و شناسه سیاسی احزاب به وجود می‌آید، مردم متحمل می‌شوند و این باید در قوانین اصلاح شود.

کدخدایی با اشاره به فعالیت‌های حزبی در کشور‌های پیشرفته، اظهار داشت: به‌جد معتقدم که باید فعالیت احزاب در کشور نهادینه شود و این نیاز به یک مطالبه جدی و همه‌جانبه دارد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سؤال یکی از اعضای حزب ندای ایرانیان درباره نحوه بررسی صلاحیت‌ها تأکید کرد: التزام به قانون اساسی و مفاد آن اصلی‌ترین مبنا برای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌هاست و این توقع نباید باشد که اگر فردی چارچوب نظام را قبول نداشت توسط شورای نگهبان تأیید شود، چرا که چنین فردی تأیید نخواهد شد. قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان از خطا مبرا نیست و ممکن است در فرآیند کار انسانی خودش، خطا هم داشته باشد، گفت: همان‌طور که بار‌ها هم اعلام کرده‌ام تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم که جلو اشتباهات را بگیریم و اصلاح کنیم.

کدخدایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درخواست یکی از اعضای حزب ندای ایرانیان درباره برخورد با افراد سودجو در مورد بررسی صلاحیت‌ها تأکید کرد: شورای نگهبان در برخورد با افراد سودجو درنگ نکرده و نخواهد کرد، بنابراین اگر کسی اطلاعات و مستنداتی درباره سودجویی و کلاهبرداری افراد در مورد بررسی صلاحیت‌ها در اختیار دارد، این مستندات را در اختیار شورای نگهبان قرار دهد تا شورا پیگیری‌های لازم را انجام دهد. وی درباره نحوه اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را طبق قانون موظف است به خودِ فرد اعلام کند و این کار را خواهد کرد: «در جریان بررسی صلاحیت‌ها ما فقط صلاحیت‌های شخصی افراد را بررسی می‌کنیم و عضویت افراد در گروه‌ها و احزاب بررسی نمی‌شود.» این نکته دیگری بود که قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان به آن اشاره کرد و گفت:، چون صرفاً شخصیت حقیقی افراد بررسی می‌شود، بنابراین اگر شخصیت حقیقی کسی مشکل داشته باشد، تأیید صلاحیت نخواهد شد.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انتقاد از شورای نگهبان هیچ منعی ندارد، اظهار داشت: متأسفانه گاهی اوقات برخی به شورای نگهبان توهین و اخبار کذب را به شورا منتسب می‌کنند؛ ما مانع انتقاد نمی‌شویم، بلکه از انتقاد استقبال می‌کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم که افراد، اخبار کذب را به شورای نگهبان نسبت بدهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Korea, Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
اگر شرط شورای نگهبان در صلاحیت‌ها نبودن دو تابیعتی ویانداشتن گرین کارت باشد کشور ما دچار این همه بدبختی نمیشدیم مطمئن باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار