کد خبر: 980993
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
آغاز سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
آیین افتتـاحیه سیزدهمیـن جشنـواره بیـن‌المللی «سینمـاحقیـقت» با حضـور جمعـی از مستنـدسـازان و عـلاقـه‌مندان سینمـای مستنـد در پـردیس سینمـایی چـارسـو برگـزار شـد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در ابتدای این مراسم محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر این دوره از جشنواره گفت: قرار نیست یک مراسم افتتاحیه در شکل‌های خاص خودش داشته باشیم. سابق بر این هم این جشنواره مراسم افتتاحیه نداشته است. همانطور که بنیان سینمای مستند، ساده و بی‌پیرایه است این جشنواره هم افتتاحیه چندانی ندارد. وی ادامه داد: این جشنواره جایگاه ویژه و متمایزی دارد و در این دوره مسیر متفاوتی را آغاز کرده‌ایم، هر چند چرخ را دوباره اختراع نمی‌کنیم بلکه مسیر جدیدی را آغاز کرده‌ایم که کمی متفاوت است.

حمیدی‌مقدم افزود: ماجرا در استانداردسازی ورود به سالن‌ها بود که در هر جشنواره جهانی وجود دارد، با توجه به گسترش روزافزون مخاطبان جشنواره، از امسال کارت‌های هویت‌دار صادر کرده‌ایم تا با رزرو بلیت رایگان، فیلم‌ها دیده شوند. اختصاص بخشی از سالن برای کسانی که دوست دارند بلیت‌ها را بخرند و به تماشای فیلم‌ها بنشینند از جمله تفاوت‌های این دوره است. گسترش مخاطبان ما در شهرستان‌ها هم اتفاق مبارکی است. وی افزود: امسال سال خوبی برای سینمای مستند است. برای مثال یک مستند، سینمای ما را در اسکار نمایندگی می‌کند و این یک حرکت پیشرو است. دریافت سه جایزه مهم از معتبرترین جشنواره مستند جهان یعنی «ایدفا» اتفاق مبارک دیگر این حوزه بود. همه این‌ها این نوید را می‌دهد که سینمای مستند در مسیر حرکت رو به رشدی قرار دارد؛ تأثیرگذاری سینمایی دارد و با توجه به محتوای خود، با سینمای جهان تعامل می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار