کد خبر: 980991
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰
در رونمایی از کتاب «در جست‌وجوی مهتاب» مطرح شد
گلعلی بابایی در نشست رونمایی از کتاب «در جست‌وجوی مهتاب» گفت: حسین قرایی آرزوی رهبر معظم انقلاب را برآورده کرده است زیرا ایشان فرموده بودند، ای کاش کسی بود که درباره حمید حسام می‌نوشت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر، آیین رونمایی از کتاب «در جست‌وجوی مهتاب» نوشته حسین قرایی که به تاریخ شفاهی زندگی و نویسندگی حمید حسام می‌پردازد، در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم گلعلی بابایی با اشاره به همکلاسی بودن حمید حسام و قیصر امین‌پور، گفت: حسین قرایی وما ادراک حسین قرایی! مردی با دو دست، اما با پروژه‌های بسیار زیاد درباره انقلاب و دفاع مقدس. ثبت تاریخ شفاهی نویسندگان و شاعران یکی از کار‌های بزرگ و ارزشمند اوست. به گفته بابایی، نویسنده «در جست‌وجوی مهتاب» آرزوی رهبر معظم انقلاب را برآورده کرده است زیرا ایشان در جایی فرموده بودند‌ای کاش کسی بود که درباره حمید حسام می‌نوشت. او در این کتاب به صنایع هنری و وجه نویسندگی حمید حسام پرداخته است و می‌تواند برای نویسندگان خط‌مشی باشد. مصطفی محدثی‌خراسانی نیز در این برنامه گفت: آرامش همیشگی حسام نشان نمی‌دهد که چنان وجود پرشور و بی‌قراری داشته باشد. جلوه‌هایی از این وجهه را در کتاب «در جست‌وجوی مهتاب» مشاهده می‌کنیم. وی این کتاب را اثری گیرا و خواندنی دانست و افزود: بخشی از کتاب به سؤالات و تصویرگری‌های قیصر امین‌پور اختصاص دارد. معتقدم فردی که از متن دفاع مقدس برآمده است می‌تواند در حوزه دفاع مقدس دیگران را در این عرصه قضاوت کند. قضاوت‌های حمید حسام عمیق و دقیق و روشنگر است.

محدثی‌خراسانی به ماجرای ثبت ویژه‌نامه برای قیصر امین‌پور اشاره کرد و افزود: قیصر امین‌پور در همین حوزه هنری مخالفانی داشت. قرایی در این کتاب پرسیده است که گویا نگاه قیصر نسبت به سال‌های اول انقلاب تغییر کرده و حسام چقدر مستدل و زیبا پاسخ او را داده و رفع شبهه کرده است. به گفته این شاعر، او بحث مخالفت قیصر با تأسیس رشته ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها را پیش می‌کشد و آن را دیدگاهی مبنی بر دلسوزی قلمداد می‌کند. فقط افرادی، چون حمید حسام این دلسوزی قیصر نسبت به دفاع مقدس را درک می‌کنند، افرادی که از این جنس نیستند، همواره قیصر را محکوم می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار