کد خبر: 980985
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
سخنان رئیس کمیته قضایی مجلــس نمایندگان امریکا مبنی بر اینکه مدارک محکمی علیه رئیس‌جمهور این کشور در دست دارد، نه‌تن‌ها احتمال رأی‌گیری درباره استیضاح دونالد ترامپ را تقویت کرده، بلکه عملاً استیضاح ترامپ را در آستانه مرحله جدیدی قرار داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جرالد ندلر» که با پیگیری استیضاح رئیس‌جمهور امریکا به چهره‌ای جنجالی و شناخته شده در رسانه‌ها تبدیل شده است، درباره پرونده استیضاح ترامپ به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «شواهدی که نشان می‌دهد ترامپ در مسئله اوکراین‌گیت منافع شخصی را بالاتر از منافع ملی و منافع کشورش قرار داده، خیلی محکم است.» وی احتمال رأی‌گیری در زمینه استیضاح ترامپ تا آخر هفته جاری میلادی را رد نکرد.

اکثر نمایندگان جمهوریخواه در حمایت از ترامپ همچنان پافشاری می‌کنند که هیچ مدرک و شواهد مستقیمی که نشان دهد ترامپ اوکراین را برای منافع شخصی تحت فشار قرار داده است وجود ندارد. همچنین، جمهوریخواهان کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا رسماً خواستار حضور هانتر بایدن، پسر جو بایدن، افشاگر رسوایی «اوکراین‌گیت» و آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان در جلسات استیضاح ترامپ شده‌اند.

ندلر در واکنش به جمهوریخواهان هم گفت: «ما شواهد بسیار محکمی داریم. من فکر می‌کنم اگر این پرونده را به یک هیئت منصفه بسپاریم حکم محکومیت علیه ترامپ در عرض سه دقیقه صادر خواهد شد.» وی روز یک شنبه به شبکه «ان‌بی‌سی» گفته بود که رئیس‌جمهور به قوه مجریه دستور داده از هرگونه همکاری با کنگره در این تحقیقات خودداری کند؛ اقدامی که به گفته او بی‌سابقه است و حق کنگره را برای پاسخگو کردن رئیس‌جمهور نادیده می‌گیرد.
کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز دو شنبه درباره ارزیابی شواهد کمیته اطلاعاتی این مجلس درباره اینکه آیا ترامپ در زمینه اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین، ولودیمیر زلنکسی، رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش و تضعیف وی در انتخابات ۲۰۲۰ تحت فشار قرار داده است یا نه تشکیل جلسه خواهد داد. کاخ سفید نیز روز جمعه در نامه‌ای به مجلس نمایندگان رسماً اعلام کرد که ترامپ در جلسات تحقیقات مجلس نمایندگان حضور نخواهد یافت و هیچ وکیلی نیز از طرف وی در این جلسات حاضر نخواهد شد، چرا که این روند را منصفانه نمی‌داند و قصد ندارد با حضور در جلسات به این روند اعتبار بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار