کد خبر: 980904
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه مشترکان خانگی و تجاری ۹۰ درصد از کل مشترکان صنعت برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از سهم مصرف کل کشور در این دو بخش مصرف می‌شود.
عادل کاظمی با بیان اینکه مشترکان خانگی و تجاری ۹۰ درصد از کل مشترکان صنعت برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار داشت: نزدیک به ۵۰ درصد از سهم مصرف کل کشور در این دو بخش مصرف می‌شود و با بررسی‌های انجام شده پتانسیل بهینه‌سازی و کاهش مصرف در این دو بخش بسیار بالاست از این رو با انجام مدیریت مصرف و ارائه طرح‌های پاسخگوئی بار مناسب (طرح‌های تشویقی) می‌توان به صنعت برق جهت گذر از پیک تابستان کمک شایانی کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح افزایش مشارکت مشترکان خانگی و تجاری در مدیریت بار توسط نهاد‌های تجمیع‌کننده پاسخگویی بار، یکی از راهکار‌های جلب همکاری این مشترکان است، تصریح کرد: این آیین‌نامه پیرو سفارش شرکت توانیر توسط پژوهشگاه نیرو و با بهره‌گیری از مطالعات و تجارب داخلی و خارجی به منظور کاهش نیاز مصرف شبکه سراسری برق کشور با استفاده از تعامل با مشترکان خانگی و تجاری (شامل مصارف اختصاصی و اشتراکی) از طریق نهاد‌های تجمیع‌کننده پاسخگویی بار با استفاده از روش‌های نوین تدوین شده است.

کاظمی یادآور شد: با توجه به تکلیف ابلاغی از سوی شرکت توانیر پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح در سال ۱۳۹۹ به میزان هزار مگاوات در کل کشور کاهش پیک به همراه داشته باشد. سهم شرکت توزیع نیروی برق تبریز از این کاهش پیک ۳۳ مگا وات می‌باشد که امید است با مشارکت مشترکان خانگی و تجاری به این مهم دست یابیم و تابستان بدون خاموشی پیش رو داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر