کد خبر: 980884
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی تصریح کرد:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: ۶۴ روستای استان آب شرب مناسب و باکیفیت ندارد.
علیرضا رضوی اظهار داشت: از مجموع ۱۱۷ روستای اولویت دار استان، آب شرب ۶۴ روستا کیفیت لازم را ندارد که پیش بینی شده اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکل آب شرب این روستا‌ها تخصیص یابد.

وی افزود: برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی این روستا‌ها اقداماتی از قبیل خارج نمودن منابع آبی نامطمئن و تامین آب از منابع همجوار با وضعیت مطلوب کیفی، اتصال به مجتمع‌های آبرسانی با کیفیت بهتر، حفر و تجهیز چاه‌های با کیفیت مناسب و کمیت پایدار و تامین آب شرب برخی روستا‌ها از آب شهری به مرحله اجرا گذاشته شده است.

رضوی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی برای حل مشکل آب شرب ۱۱۷ روستا در سال جاری اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: نصب پکیج تصفیه آب با توجه به نوع مشکل کیفی برای ۵۳ روستای دارای مشکل کیفیت نامطلوب آب شرب، نصب ۱۵ دستگاه پکیج نقطه‌ای بهبود کیفیت جهت مصارف شرب و پخت پز، حفر چاه و تجهیز چاه‌های جدید و جایگزینی آن با چاه‌های قبلی از جمله اقدامات شرکت برای حل مشکل آب شرب روستای استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی شاخص مطلوبیت میکروبی آب در روستا‌های استان را ۹۹.۶۶ درصد اعلام کرد و گفت: برای افزایش کیفیت آب شرب روستا‌های استان، ۱۰۴۸سامانه کلرزنی مایع و گازی در سطح روستا‌های استان فعال است.

وی اذعان داشت: تا دهه فجر سالجاری ۵۴ پروژه آبرسانی به روستا‌های استان از محل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بهره برداری خواهد رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر