کد خبر: 980836
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: رسانه‌های فضای مجازی و حقیقی استان باید در فرایند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضابطه‌مند و آگاه‌بخش عمل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: رسانه‌های فضای مجازی و حقیقی استان باید در فرایند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضابطه‌مند و آگاه‌بخش عمل کنند.

محسن خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در نشست مشترک هم‌اندیشی معاونت پیشگیری اژ وقوع جرم دادگستری، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی و رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی پیرامون پیشگیری از جرایم انتخاباتی در اراک افزود: ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و هرگونه تبلیغ تا اعلام رسمی تبلیغات ممنوع و جرم است.
وی بیان کرد: برخی فعالیت‌های تبلیغاتی می‌تواند منجر به رد صلاحیت فردی شود و تدابیر لازم اندیشیده شده تا با افرادی که تبلیغات زودهنگام داشته باشند، برخورد جدی شود.
خیرمند تصریح کرد: مطابق ماده ۶۵ قانون، اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی در فعالیت‌های تبلیغاتی، انتخابات توسط نامزدها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است.
وی گفت: دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط نامزدها،  تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهادها، افراد و یا داوطلبان از سوی دیگر داوطلبان انتخاباتی، نوشتن، اظهار و انتشار مطالبی که در قوانین مربوطه جرم شناخته شده و دیوارنویسی نیز جرم است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد، نصب یا توزیع تمام اقلام و آثار تبلیعات انتخاباتی تهیه شده بدون رعایت مفاد این قانون و بدون نام و هویت تهیه کننده و استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع از دیگر تخلفات است.
خیرمند بیان کرد: اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی و بهره‌گیری  از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و غیرمالی در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی از جرایم دیگر است.
وی گفت: در تبصره نخست این ماده آمده است، انجام هر یک از موارد فوق که از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی امکان وقوع دارد مشمول مجازات است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تعامل اصحاب رسانه با پلیس این استان مطلوب است اما این تعامل بیشتر با اصحاب رسانه در فضای حقیقی است.
سرهنگ «محمود خلجی» افزود: انتظار است رسانه‌های فضای مجازی نیز تعامل خود را با پلیس این استان تقویت کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌های فضای مجازی و حقیقی در زمینه انتخابات باید به سمتی حرکت کنند که آگاهی‌های لازم را به موقع به جامعه ارایه دهند و اغواگر نباشند.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: این استان در زمان ناآرامی‌های اخیر کشور کمترین چالش و مشکلات در امور فضای مجازی و رسانه‌ای را در کشور داشت.
سرگرد « احسان آنقی» افزود: تاثیر رسانه‌ها بر افکار عمومی اجتناب‌ناپذیر است و در برگزاری انتخابات سالم نیاز به کمک رسانه‌ها است.
وی بیان کرد: برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای شناسایی و برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز در فضای مجازی انتخابات در این استان اندیشیده شده است.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ایجاد گروه‌ها و کانال‌هایی که به‌منظور ایجاد جو روانی در زمان انتخابات شکل می‌گیرند نیز قابل رصد و شناسایی است و در ماه‌های گذشته نیز کانال‌هایی در استان مرکزی شناسایی شدند.
سرگرد آنقی اظهار داشت: رسانه‌ها باید شفاف عمل کنند و کمک دهند تا افرادی که غیرحرفه‌ای فعالیت دارند از گردونه تاثیرگذاری بر افکارعمومی خارج شوند.
وی عنوان کرد: پلیس فتا و دادسرا تدابیر لازم را برای برخورد با افرادی که به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند اندیشیده است.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: مردم در فضای مجازی مراقبت‌های لازم را به‌کارگیرند و بدانند مطالبی که در محتوای آن دخیل نباشند اما آن مطلب را بازنشر دهند اگر کذب باشد و در زمره مطالب ممنوعه باشد فرد انتشار دهنده آن مجرم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر