کد خبر: 980792
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
مسعود فراستی شب گذشته در برنامه پشت صحنه گفت که قهوه تلخ متوسط است، این سریال‌ها زباله اند و زنی که ما در این سریال‌ها میبینیم، جز یک کالای شبه مدرن عقب افتاده، نیست.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:  شب گذشته مسعود فراستی منتقد سینما میهمان تلفنی برنامه پشت‌صحنه رادیو تهران بود و مصطفی امامی با او گفتگو کرد.

مصطفی امامی در این برنامه با اشاره به یکی از صحبت‌های فراستی درباره قیاس قهوه تلخ با سریال‌های این‌روز‌های شبکه نمایش خانگی پرسید: آیا این نشان می‌دهد که قهوه تلخ یک سریال موفقی بوده یا سریال‌هایی که تازه منتشر می‌شود ضعیف است؟

فراستی در پاسخ به این سوال گفت: قهوه تلخ متوسط است و این سریال‌ها زباله‌اند. سلیقه مخاطب زباله‌پسند شده است. سریال‌های آمریکایی را نگاه کنید، آن‌ها واقعا سریال هستند. سطحی سرگرم کننده‌شان هم قابل تحمل است و توهین آمیز نیست. اینجا اساساً به شدت به زن توهین می‌شود.

وی ادامه داد: زنی که ما در این سریال‌ها می‌بینیم، جز یک کالای شبه مدرن عقب افتاده، نیست. این را باید مبسوط در برنامه هفت توضیح بدهم که زن در این سریال‌ها چیست. حتی جایی که ظاهراً زن قوی‌تر است، باز هم کالا است. این سریال‌ها به شدت ضد اجتماعی و لمپن پرورند. سرگرمی خیلی چیز شریفی است.

مسعود فراستی در جواب به صحبت مصطفی امامی درباره اینکه به هر حال این‌ها مشکل یک بخشی از جامعه است، بیان کرد: الزاماً این طور نیست. این سریال‌ها به قدری افراط دارند که ممکن است این‌ها به فرهنگ خانواده تبدیل شود و نمی‌شود که الزاماً از آن گرفته شده باشد. ممکن است دور و بر فیلمساز چنین مسائلی باشد. در واقع این نگاه‌ها ضد جامعه، ضد زن و ضد سرگرمی است. سرگرمی را در این حد نزول داده‌اند. می‌توان از سریال‌های خوب آمریکایی که فقط سرگرم کننده‌اند، یاد گرفت. این سریال‌سازان و فیلمسازان زباله ساز حتی کپی هم بلد نیستند یعنی به سطحی‌ترین و عقب افتاده‌ترین شکل کپی می‌کنند.

این منتقد سینما مطرح کرد: در جامعه ما خیلی چیز‌ها وجود دارد، از چیز‌های به شدت سطح پایین و لجن تا چیز‌های به شدت شریف. چرا فقط لجن‌ها را جمع می‌کنند و وارد کارهایشان می‌کنند؟ چرا غیر از آن چیزی را در جامعه نمی‌بینند؟ من تکلیفم با جم روشن‌تر است تا با این سریال‌ها.

مسعود فراستی در این برنامه گفت: فاجعه است که در شرایطی که مردم در شرایط سخت هستند و از یک بحران گذشته‌اند، می‌گویند اگر قطعی اینترنت را نداشتیم فروشمان بیشتر بود. این خیلی نگاه کثیفی است. یعنی مردم فقط وسیله هستند تا جیبشان را پر کنند و انگار کوچکترین بویی از درد و مسائل مردم نبرده‌اند.

در بخش پایانی این گفتگو مجری برنامه پرسید: شما درباره لمپن بودن مخاطبان یک فیلم صحبت کردید، آیا حق می‌دهید به من که دو بار آن فیلم را دیده ام، بربخورد؟

فراستی در جواب این سوال گفت: چقدر خوب که بربخورد. برای اینکه فاصله بگیری. یعنی نباید مخاطب پایین‌ترین و مبتذل‌ترین سطح این آشغال‌ها شد. من مخصوصاً گفتم که به عده‌ای بر بخورد.

«پشت صحنه» برنامه‌ای است که یک هفته در‌میان به صورت زنده به تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی و با اجرای مصطفی امامی روی آنتن رادیو تهران می‌رود. پشت صحنه ضمن اعلام بی‌طرفی از هنرمندانی که نامشان در این گفتگو ذکر شده است، دعوت می‌کند تا در همین برنامه درباره دغدغه‌ها و پاسخ‌هایشان صحبت کنند.
علاقمندان می‌توانند این برنامه را، این هفته تا چهارشنبه، هر شب ساعت ۲۱ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
1
4
واقعا دمتان گرم آقای فراستی
کاملا درست میگویند این سریالها قابل دیدن نیستند
کلا غیر قابل تحمل وغیر باورند نه غربی ست ونه ایرانی ومعلوم نیست این فرهنگ از کجا میاید....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار