کد خبر: 980771
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
چرا زلزله‌زدگان چادرها را تحویل نمی‌دهند؟
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در برخی از رسانه‌ها القا می‌شود که هنوز مردم زلزله‌زده در چادرها سکونت دارند، افزود: چادرهایی که برای اسکان اضطراری برپا شده بود هم‌اکنون به‌عنوان انباری استفاده می‌شود و دلیل اینکه این چادرها هنوز هم برپاست بی‌رغبتی اهالی روستاها برای تحویل است.

محمدرضا پورمحمدی از تمام دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دخیل در امر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب قدردانی کرد و اظهار داشت: در هفته اول بعد از وقوع این حادثه، اسکان اضطراری و هفته دوم اسکان موقت زلزله‌زدگان انجام شد و هم‌اکنون مراحل اسکان دایم آنان در حال انجام است.

وی گفت: از ۳ هزار خانوار آسیب‌دیده در این حادثه، ۲ هزار و ۷۴۰ خانوار، درخواست کمک 10 میلیون تومانی بلاعوض را داشتند که بیشتر این کمک‌ها واریز شده و بقیه نیز درخواست احداث اتاقک اسکان موقت کرده بودند که واحدهای آنها نیز ساخته شده است.

پورمحمدی با اشاره به تامین بیش از ۳۰۰ دستگاه کانکس در مناطق زلزله‌زده، تصریح کرد: در برخی از روستاها، کانکس بیش از نیاز افراد تأمین شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان باید ساماندهی و تبدیل به فرهنگ شود، یادآور شد: از اتاق بازرگانی تبریز انتظار کمک بیشتری در این حادثه داشتیم.

پورمحمدی، با اشاره به اینکه در برخی از رسانه‌ها القا می‌شود که هنوز مردم زلزله‌زده در چادرها سکونت دارند، اضافه کرد: چادرهایی که برای اسکان اضطراری برپا شده بود هم‌اکنون به‌عنوان انباری استفاده می‌شود و دلیل اینکه این چادرها هنوز هم برپاست بی‌رغبتی اهالی روستاها برای تحویل آنهاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر