کد خبر: 980715
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
دادستان کل کشور:
آمار اعلام شده توسط بنگاه‌های خبری خارج از کشور در خصوص کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر با واقعیت فاصله بسیار زیادی دارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جعفر منتظری دادستان کل کشور در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی درباره چرایی عدم اعلام تعداد بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر نسبت به افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: بازداشتی‌های اتفاقات اخیر به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته افرادی بودند که بلافاصله بعد از تحقیقات جزئی آزاد شدند. دسته دیگر افرادی بودند که با قرار‌های بسیار ساده همانند قرار کفالت یا التزام از زندان آزاد شدند، تعدادی از آن‌ها که دلایل و مدارک نشان می‌دهد که در صحنه اغتشاشات مرتکب جرائمی شدند و در ایجاد اغتشاش موثربوده‌اند آن‌ها هنوز در بازداشت هستند. وی افزود: امیدواریم با ترتیبی که در دستگاه قضایی دیده شده، این افراد نیز در اولین فرصت تعیین تکلیف شوند و افرادی که امکان آزادی‌شان با قرار وجود دارد و در روز‌های آینده آزاد شده و آن‌هایی که باید به دادگاه معرفی شوند، کیفرخواست‌شان آماده شود.

دادستان کشور افزود: تلاش دادستانی تسریع در روند این اقدامات است و امیدواریم با همکاری صورت گرفته با نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، پرونده‌هایی که باید به دادگاه بروند، به دادگاه ارائه شوند. منتظری در خصوص عدم اعلام تعداد دقیق بازداشت شدگان، گفت: دلیل این مسئله آن است که تعداد بازداشتی‌ها همه روزه متغیر است، بنابراین اگر امروز عددی اعلام کنم ممکن است منطبق با واقعیت نباشد. دادستان کل کشور با بیان اینکه در خصوص حوادث اخیر به چند اصل توجه داریم، گفت: تلاش ما بر این است تا کسانی که دارای تقصیر و تخلف جزئی بوده‌اند آزاد شوند، که بسیاری از آن‌ها آزاد شدند و افرادی که همچنان در بازداشت هستند از کسانی هستند که تحقیقات درباره آن‌ها هنوز تمام نشده است. وی افزود: به نیرو‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی تأکید کردیم تا سعی کنند زودتر این پرونده‌ها را تعیین تکلیف کنند و تحقیقات در مورد این افراد را به اتمام برسانند، اینگونه مسائل مستلزم کامل شدن تحقیقات در ارتباط با تبرئه شدن آن‌ها، چه در ارتباط با اعلام جرم علیه آن‌ها است.
دادستان کل کشور در خصوص تعداد کشته شدگان اغتشاشات اخیر، گفت: من، چون اطلاع دقیق ندارم نمی‌توانم عدد کشته شدگان را اعلام کنم، اما فقط می‌گویم آمار و ارقامی که بنگاه‌های خبری خارج از کشور اعلام می‌کنند با واقعیت خیلی فاصله دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
1
حدودش را هم نمیدانی هزار نفر یا کمتر یا بیشتر . حداقل درست بگو تا بیگانگان بجای تو امار ندهند.
نیکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
آمار کشته شدگان مهم است ولی مهمتر از ان نحوه کشته شدن افراد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار