کد خبر: 980691
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به سؤال «جوان» درباره نقش خود در روند نزولی والیبال
ایگور کولاکوویچ دیروز در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال «جوان» درباره اینکه داورزنی گفته است حال والیبال خوب نیست و او چقدر در به وجود آمدن این وضعیت مقصر است، اینطور پاسخ داد: «اگر بدانم نمی‌توانم همچون گذشته بهترین عملکردم را در ایران داشته باشم، قطعاً استعفا کرده و از همه خداحافظی می‌کنم.»
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: والیبال ایران ماه آینده در حالی رقابت‌های مهم انتخابی المپیک را پیش‌رو دارد که با تعطیلی لیگ برتر از چهارشنبه گذشته تمرینات تیم ملی کشورمان برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک در چین آغاز شده است. ایگور کولاکوویچ هم پس از مرخصی چند ماهه، هفته پیش به ایران بازگشت تا استارت والیبال برای رسیدن به المپیک زده شود. در همین راستا، دیروز کولاکوویچ در فدراسیون والیبال میزبان خبرنگاران بود تا درباره آخرین شرایط شاگردانش، هدف‌ها و برنامه‌هایش برای مسابقات مهم انتخابی المپیک صحبت کند.

قول مدال المپیک جنون‌آور است
در حالی والیبال ایران هنوز نتوانسته حضورش را در المپیک قطعی کند که محمدرضا داورزنی در اولین روز بازگشت دوباره‌اش به فدراسیون والیبال از هدف‌گذاری برای رسیدن به سکوی المپیک خبر داد. با این حال کولاکوویچ در نشست خبری دیروز هرگونه قول درباره کسب مدال المپیک را رد کرد و چنین قولی را جنون‌آور دانست: «طبیعتاً نمی‌توانیم چنین قولی بدهیم. ما همه می‌توانیم کار کنیم و زحمت بکشیم، اما اگر کسی قول بدهد، درست نیست. من می‌توانم درباره هر چیزی که می‌خواهید قول بدهم، اما هیچ مربی‌ای در دنیا نمی‌تواند قولی بابت نتیجه گرفتن بدهد. داورزنی به عنوان یکی از مسئولان زحمتکش که الان بار دیگر اثرات خودش را نشان می‌دهد، قطعاً اهدافی را برای فدراسیون در نظر گرفته است. با این حال رسیدن به این اهداف فاکتور‌هایی دارد. ما ضرب‌المثلی داریم که قول دادن جنون‌آور است.»

کولاکوویچ البته معتقد است والیبال ایران با توجه به نسلی که در رده‌های پایه در حال افتخارآفرینی هستند، می‌تواند در آینده روی سکوی المپیک هم برود: «ایران در حال حاضر از نظر ساختاری و سازماندهی در حدی نیست که بتواند خیلی محکم رفتن روی سکوی المپیک را قول بدهد، اما نسلی که در والیبال ایران وجود دارد به همراه حمایت‌هایی که هست، می‌تواند موجب شود تا والیبال ایران به سطح اول والیبال جهان برسد. مشکل این نیست که در المپیک چه می‌کنیم، بلکه فعلاً هدف باید حضور در المپیک باشد تا پس از آن به اهداف بعدی فکرکنیم.»

کولاکوویچ تعطیلی لیگ را هم که با اعتراض مربیان روبه‌رو شده، نوعی ایثار در راه رسیدن به المپیک دانست: «راهیابی تیم ملی به المپیک توکیو جزو منافع ملی است و فکر می‌کنم که منافع ملی اولویت بیشتری نسبت به لیگ برتر دارد. همه باید برای رسیدن به آن ایثار کنیم و تغییر زمان برگزاری لیگ هم یک ایثار بزرگ در راه رسیدن به المپیک است.»

بهترین عملکرد را در ایران داشته‌ام
نتایج ناامید‌کننده تیم ملی والیبال در ماه‌های اخیر شرایطی را به وجود آورده است که خیلی‌ها روند این رشته ورزشی را نزولی عنوان می‌کنند، مانند داورزنی که معتقد است حال والیبال خوب نیست و او برای برگرداندن دوباره این رشته به اوج برگشته است. با این حال سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال در پاسخ به سؤال «جوان» درباره اینکه خودش را چقدر در رسیدن به این شرایط مقصر می‌داند، روند والیبال را نزولی ندانست و به صورت غیرمستقیم در صحبت‌هایش حال والیبال را خوب عنوان کرد: «منظورتان از روز‌های باشکوهی که می‌گویید والیبال ایران داشت، کدام روزهاست؟ ایران در گذشته در لیگ جهانی عنوان چهارمی را کسب کرد و امسال هم پنجم شدیم. امسال و قبل از حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها در مرحله گروهی دوم شدیم. ضمن اینکه سیستم بازی‌ها در آن زمان متفاوت بود و حالا همه تیم‌ها با هم بازی می‌کنند. البته سخت‌ترین قرعه هم به ایران رسیده است.»

سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه بدون اشاره به نتایج ضعیف در جام جهانی، معتقد است اگر بداند مفید نیست، می‌رود: «سال ۲۰۱۷ تنها مدال قهرمانی قاره‌ها در دوران من بود. از حالا اگر به روز اول برگردم، نمی‌گویم اشتباه نکردم، اما وقتی از نظر فنی نگاه می‌کنم، بهترین کارم را اجرا کردم، چون حس خوبی از فدراسیون و بازیکنان می‌گرفتم. اگر بدانم نمی‌توانم همچون گذشته بهترین عملکردم را در ایران داشته باشم، قطعاً استعفا کرده و از همه خداحافظی می‌کنم.»

باید اولویت‌بندی داشته باشیم
یکی از چالش‌های بزرگ پیش‌روی والیبال ایران نداشتن اولویت‌بندی برای حضور تیم اصلی در رقابت‌های بین‌المللی است، ضعفی که سبب شده در دو سال گذشته تیم ملی والیبال در تمامی رقابت‌ها با ترکیب اصلی شرکت کند. چنین مسئله‌ای سبب شده در رقابت‌های اخیر یک تیم خسته و پر از مصدوم حضور داشته باشد.

کولاکوویچ از چنین روندی که در والیبال ایران وجود دارد، انتقاد می‌کند و معتقد است که برای موفقیت باید فدراسیون اولویت‌بندی را در برنامه‌هایش قرار دهد: «ما رقابت‌هایی را پشت سر گذاشتیم که همه آن‌ها برای ما اولویت داشت و فاصله کمی با یکدیگر داشتند؛ بنابراین نمی‌توانیم از بازیکنان جدید استفاده کنیم و فرصت ریکاوری هم نداشتیم. در زمینه حضور در رقابت‌های مختلف باید اولویت‌بندی داشته باشیم، برای شرکت در رقابت‌های متوالی با یک ترکیب حتی تیم‌هایی مانند روسیه، لهستان و امریکا هم نمی‌توانند با یک تیم و ترکیب ثابت در رقابت‌های مختلف شرکت کنند و آن‌ها نیز اولویت‌بندی دارند. در ایران، اما همه مسابقات مهم هستند و همه می‌خواهند در تمام مسابقات پیروز شوند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار