کد خبر: 980689
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
سارق حرفه‌ای که همراه همدستش برای دزدی از شهرستان راهی تهران می‌شد در آخرین سناریو خود پس از ربودن دو زن و یک کودک به دام افتاد، اما همدست او موفق به فرار شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ساعت ۱۰:۵۹ صبح روز پنج‌شنبه چهاردهم آذرماه رهگذران در حال عبور از خیابان پیروزی متوجه فریاد‌های کمک‌خواهی دو زنی شدند که داخل خودروی پژو‌۲۰۶ صندوق‌داری با دو پسر جوان درگیر بودند. رهگذران مشاهده کردند دو پسر جوان با چاقو و قمه قصد زورگیری از این دو زن را دارند که همراه دختر بچه‌ای داخل خودرو نشسته‌اند. در چنین شرایطی رهگذران به کمک آن‌ها شتافتند که یکی از پسران جوان پشت فرمان نشست و دیگری هم در صندلی کنارش نشست و خودرو را با سرنشینان آن سرقت کردند. در حالی که تعدادی از شهروندان با خودرو و موتور سیکلت به تعقیب سارقان پرداخته بودند زن جوان همزمان با درگیری با سارقان، تلفنی موضوع آدم‌ربایی و سرقت خودرو را به برادرش که برای گرفتن جواب سونوگرافی به کلینیکی در آن نزدیکی رفته‌بود، خبر داد. بدین ترتیب صاحب خودرو موضوع را به مأموران پلیس اطلاع داد و تیمی از مأموران کلانتری‌۱۱۰ شهدا با گرفتن مشخصات خودروی سرقتی طرح مهار را برای دستگیری آدم ربایان آغاز کردند.

در حالی که جست‌وجو برای شناسایی آدم ربایان ادامه داشت، مأموران دریافتند دو متهم برای فرار از دست پلیس دو زن ۳۷ و ۵۵ ساله و دختر بچه ۴ ساله را در خیابان عارف از داخل خودرو به پایین پرتاب کرده و با خودرو از محل گریخته‌اند. همچنین مشخص شد در این حادثه تعدادی از شهروندان با موتور‌سیکلت و خودرو به تعقیب سارقان پرداخته‌اند که سارقان برای فرار خودرو را به موتورسیکلتی که در تعقیب آن‌ها بوده کوبانده و آن را واژگون کرده به طوریکه راننده آن به شدت زخمی شده و همچنین خودروی دیگری را هم که در تعقیب آن‌ها بوده به گاردریلی کوبانده‌اند. بدین‌ترتیب مأموران با بدست آوردن اطلاعات از سارقان طرح مهار را تنگ‌تر کردند تا اینکه پس از گذشت حدود ۲۰‌دقیقه از حادثه گشت موتوری پلیس، خودروی سارقان را مشاهده کرد و برای دستگیری آن‌ها وارد عمل شد، اما سارقان موتور سیکلت مأمور پلیس را زیر گرفتند و پس از زخمی کردن مأمور از محل گریختند. پس از این تصادف سارقان به فرار خود ادامه دادند که خودروی گشت مأموران پلیس بازرسی پایتخت با آن‌ها روبه‌رو شد و بدین ترتیب تعقیب و گریز مأموران و آدم ربایان کلید خورد، اما خودروی سارقان خیلی زود پس از تصادف با خودروی نیسانی متوقف شد و پس از آن سارقان با پای پیاده فرار کردند که در این تعقیب و گریز یکی از آن‌ها دستگیر و متهم دیگر موفق به فرار شد.

پس از دستگیری سارق، صاحب خودرو به مأموران گفت: مادرم عمل قلب انجام داد و ساعتی قبل او را از بیمارستان بوعلی مرخص کردیم. همراه همسرم، دخترم، مادر و خواهرم برای گرفتن جواب آزمایش همسرم به خیابان پیروزی آمدیم. من و همسرم از خودرو پیاده شدیم و به آزمایشگاه رفتیم و دخترم، مادرم و خواهرم داخل خودرو که روشن بود، نشسته بودند. دقایقی بعد وقتی برگشتیم رهگذران گفتند دو پسر جوان خودروام را در حالی که خانواده‌ام داخل آن بودند، سرقت کرده‌اند.

خواهر صاحب خودرو هم درباره حادثه گفت: ما داخل خودرو نشسته بودیم که دو پسر جوان ناگهان با چاقو و قمه به ما حمله کردند و تهدید کردند هر چه طلا و پول و اموال قیمتی داریم به آن‌ها بدهیم. من در مقابل آن‌ها مقاومت کردم که یکی از آن‌ها پشت فرمان و دیگری هم کنارش نشست و خودرو را سرقت کردند. من با آن‌ها داخل خودرو درگیر شدم که به طوریکه رهگذران متوجه شدند و به تعقیب ما پرداختند، اما موفق به گرفتن سارقان نشدند تا اینکه سارقان ما را داخل خیابانی از داخل خودرو به پایین پرتاب کردند و با خودرو گریختند. متهم در بازجویی‌ها گفت: من همراه دوستم صبح امروز از شهرستان برای سرقت به تهران آمدیم. وقتی با این ماشین روبه‌رو شدیم تصمیم گرفتیم با تهدید چاقو، طلا‌های این دو زن را سرقت کنیم و پس از خوشگذرانی با پول‌های سرقتی با دست پر به شهرستان برگردیم که به خاطر مقاومت زن جوان مجبور به آدم‌ربایی و سرقت خودرو شدیم.

سرهنگ حمید خروش، رئیس پلیس بازرسی پایتخت گفت: در جریان این حادثه دو مأمور انتظامی و یک شهروند مجروح شدند و متهمان به شش‌دستگاه خودروی عبوری نیز آسیب رساندند.

مأموران به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران در تلاشند تا همدست فراری متهم را بازداشت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار