کد خبر: 980628
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
معاون و دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به‌زودی خبر‌های خوشی از مدار راکتور اراک خواهیم شنید، گفت: برای سال آینده فعالیت‌های جدیدی در دستور کار قرار دارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی اصغر زارعان پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره پژوهشی استان البرز و نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه آزاد کرج، با اشاره به اینکه این نمایشگاه گوشه‌ای از فعالیت‌های غرورآفرین دانشجویان است که با انرژی هسته‌ای ارتباطی متقابل دارند، اظهار کرد: اگر فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نباشد، قطعا دستاورد مفید و علمی نخواهیم داشت.

رویکرد سازمان انرژی اتمی تجاری سازی دستاورد‌ها است

وی با بیان اینکه اکنون به همت دانش‌‍پژوهان شاهد تبدیل علم به فناوری هستیم، عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های سازمان انرژی اتمی تجاری سازی دستاورد‌ها است.

معاون و دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی دستاورد‌های انرژی هسته‌ای، گفت: بحث مهم‌تر، تجاری‌سازی حوزه آب سنگین است؛ پتانسیل‌ها و توانایی‌های غرفه مربوطه کاملا ملموس است.

زارعان با بیان اینکه تجاری‌سازی علم در کشور را به خوبی می‌توان لمس کرد، تاکید کرد: هدف از تجاری‌سازی در سازمان انرژی اتمی، رفع نیاز‌های داخلی کشور در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به اینکه چرخه سوخت بومی کشور برای رفع نیاز‌های داخلی و رسیدن به قله‌های موفقیت علم و فناوری در حال گردش است، تصریح کرد: بیستم فروردین ماه روز انرژی هسته‌ای است که این روز را با رونمایی از دستاورد‌های جدید این حوزه جشن خواهیم گرفت.

بیش از ۵۰ دستاورد جدید برای رونمایی در روز انرژی هسته‌ای ممیزی شده است
به گفته زارعان، بیش از ۵۰ دستاورد جدید برای رونمایی در روز انرژی هسته‌ای ممیزی شده است که دستگاه‌های جدید سانتریفیوژ و آب سنگین در حوزه نیروگاهی از جمله این دستاورد‌ها است.

وی با بیان اینکه هر یک از دستاورد‌های علمی و پژوهشی می‌تواند تقویت کننده ارتباط دانشگاه و صنعت باشد، اضافه کرد: دانشجویان با دستاورد‌های جدید از طریق پروژه‌های جدید می‌توانند نیاز‌های کشور را برطرف کنند.

معاون و دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: ایمان و خودباوری از اهمیت بالایی برخوردار است که امروز شاهد بخشی از آن در این نمایشگاه هستیم.

زارعان با اشاره به اینکه موفقیت در حوزه انرژی هسته‌ای با تکیه بر خون شهدای هسته‌ای تکمیل می‌شود، تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا ساختن اقشار مختلف خصوصا جوانان با دستاورد‌های علمی است و اینکه بدانیم کشور برای چه چیز‌های مقاومت می‌کند.

وی گفت: همه فعالیت‌ها و دستاورد‌های حوزه هسته‌ای کشور با تکیه بر تحقیقات، علم و توان داخلی کشور است.

معاون و دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۴ دستاورد جدید هسته‌ای در کشور رونمایی شد، گفت: به زودی خبر‌های خوشی از مدار راکتور اراک خواهیم شنید که اتفاقی بزرگ است و سال آینده مدار راکتور اراک فعالیت‌های جدیدی در دستور کار قرار خواهد داد.

زارعان در بخش دیگری گفت: یک میلیون نفر در کشور از رادیو دارو‌های صنعت هسته‌ای استفاده می‌کنند و ۱۹۰ مرکز درمانی نیز از این دارو‌ها بهره برداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای علاوه بر حوزه دارویی در حوزه‌های دیگری نیز فعالیت دارد، گفت: غنی سازی صنعت هسته‌ای و سانتریفیوژ در عرصه کشاورزی و پرتودهی از جمله این فعالیت‌ها است.

به گفته وی، عصبانیت دشمنان جمهوری اسلامی از کشورمان به جهت بومی بودن چرخه سوخت هسته‌ای است.

‌معاون و دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: سانتریفیوژ‌ها برای تولید واکسن به کار می‌رود و آخرین قرارداد در این حوزه با سازمان انتقال خون برای تحویل ۵۰ سانتریفیوژ برای تولید واکسن بوده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار