کد خبر: 980578
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، نسبت به مسکوت ماندن مصوبات مربوط به مقابله با مواد دخانی، انتقاد کرد.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: بهزاد، ولی زاده، با اشاره به مضرات و خطرات تنباکوی قلیان، گفت: در مسیر مقابله با آسیب‌های مواد دخانی، با مشکلات و موانعی مواجه می‌شویم که بعضا باعث می‌شود روند برنامه‌های وزارت بهداشت مختل گردد.

وی با اشاره به سودآوری عرضه قلیان، افزود: متاسفانه هنوز شاهد اضافه کردن انواع اسانس‌ها به تنباکو‌هایی هستیم که در قلیان‌ها استفاده می‌شود.

ولی زاده به طرح این موضوع در دولت و تایید رئیس جمهور برای ممنوعیت چنین اقدامی اشاره کرد و گفت: وقتی ما از وزارت صمت به دنبال مقابله با اضافه شدن عطر و طعم به تنباکو‌ها بودیم، متاسفانه انجمن مربوطه بلافاصله به دیوان عدالت اعتراض کرد و توانست ظرف دو هفته بخشنامه‌ای را که به تایید رئیس جمهور رسیده است، باطل کند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، ادامه داد: البته ما نیز توانستیم از دیوان عدالت توقف رای بگیریم، اما با گذشت دو سال و به رغم تایید دیوان عدالت و رئیس جمهور، همچنان شاهد اضافه شدن عطر و طعم‌های سرطانزا به تنباکو‌ها هستیم.

وی افزود: این کار مصداق تبلیغ و تحریک افراد به استفاده از قلیان است.

ولی زاده تاکید کرد: اگر از حرکت‌هایی که در مسیر مقابله با عرضه مواد دخانی در کشور مراقبت نشود، در آینده شاهد طغیان انواع بیماری‌ها و سرطان‌هایی خواهیم بود که به واسطه مصرف این تنباکو‌ها اتفاق می‌افتد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار