کد خبر: 980561
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: 16 آذر نماد آمریکاستیزی و عدالت‌خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز به اهتزاز درآمدن لوای دشمن‌شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است و از این رو باید مراقب باشیم این نماد را به ضد خود تبدیل نکنند.

محمد جهانور  که در راستای روز دانشجو صورت گرفت با بیان اینکه 16 آذر یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران است، اظهار داشت: در چنین روزی مهدی شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون رئیس جمهور آمریکا به کشورمان و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران و به جرم نپذیرفتن ذلت در مقابل بیگانگان، توسط مزدوران ستم‌شاهی به خون غلتیدند. تا پایه‌های زنگار گرفته حکومت 2500 ساله طاغوت به لرزه بیفتد.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال اینکه 16 آذر، روز دانشجو نماد چه چیزی است؟، خاطرنشان کرد: 16 آذر نماد آمریکاستیزی، دشمن‌ستیزی، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز به اهتزاز درآمدن لوای دشمن‌شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است، بنابراین در همین راستا باید مراقب باشیم این نماد را به ضد خود تبدیل نکنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه روز دانشجو تجلی بصیرت، مظهر ایثار، استقلال و آزادی است، یادآور شد: جنبش های دانشجویی همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در مبارزات آزادی‌خواهانه مردم بیدار کشورمان داشته‌اند و حضور آگاهانه دانشجویان همراه با مردم انقلابی به فرمان زعمای بزرگ شیعه، اجازه نداده تا دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند.

معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز همچنین در پاسخ به این سوال اینکه وظیفه و رسالت دانشجویان عصر امروز و به‌ویژه دانشجویان انقلابی برای ادامه راه شهدای راه حق و حقیقت و به خصوص شهدای دانشجو چیست؟، تصریح کرد: دانشجویان در طول تاریخ کشورمان در تحولات مختلف حضوری تعیین‌کننده‌ای داشته و دارند، امروز نیز دانشجویان و دانشگاهیان انقلابی برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از اصول و آرمان‌های اصیل اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی از بذل جان خویش دریغ نمی‌کنند.

وی تاکید داشت: مطابق بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تربیت انسان است و هدف اساسی دانشجو، رسیدن به کمالات والای انسانی است.

به گفته این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز، در فرع این تربیت انسانی، دانشجوی مسلمان دو وظیفه مهم دیگر بر عهده دارد، متذکر شد: نخست اینکه کوشش کند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی برسد، تا مطابق حدیث‌العلم سلطان برای حکومت اسلامی قدرت و اقتدار ایجاد کند همچنانکه رهبر انقلاب فرمودند:(در زمینه‌ مسائل علمی باید دنبال قله بود ) و رسالت دیگر اینکه وارد جامعه شده و طبق بیانات معظم‌له که می‌فرماید:( بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما  و شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانش‌آموزان مدارس، روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید) نسبت به مسائل و مشکلات جامعه احساس مسوولیت داشته باشد و به دنبال حل مشکلات کشور به‌صورت علمی به پشتوانه دانشگاه باشد.

معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه در پاسخ به این پرسش هم اینکه در شرایط فعلی جامعه ما؛ دانشجویان به‌عنوان قشری فرهیخته، فعال و پویای جامعه باید مطالبه‌گر چه چیزی باشند؟، اذعان داشت: همچنانکه شهید بهشتی می‌فرماید؛ دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. دانشجو وظیفه دارد به تبیین و روشنگری در جامعه بپردازد و سطح بینش مردم را نسبت به انتخاب درست بالا ببرد.

وی اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران که به‌عنوان یک نظام صددرصد مردمی در آن مردم پایه اصلی انقلاب را تشکیل می‌دهند، همواره حضور دانشجویان چشمگیرتر از دانشجویان در دیگر نقاط جهان است و اکثر امیدهای آینده کشور با تلاش و همت این عزیزان ترسیم خواهد شد؛ عزیزانی که از گذشته‌های دور، پایه‌های روحیه ظلم‌ستیزی و انقلابی‌گری را آن روزها، بنا نهادند و با نثار خون پاک و روشنگر خویش، دست ملعون استثمارگران این مرز و بوم شریف را رو کردند و طبل رسوایی رژیم منحوس پهلوی و مستکبران آمریکا و انگلیس را در محیط مقدس دانشگاه، کوبنده و محکم بر زمین زدند.

این فعال دانشجوی استان همچنین با تاکید بر اینکه دانشجویان باید مطالبه‌گر حق مردم از مسوولان باشند، یادآور شد: دانشجویان از مسوولان این نظام بخواهند، وظایف انجام نداده و یا کارهای اشتباهی که انجام داده و برای نظام هزینه درست کرده‌اند را مطالبه کنند، چرا که اگر عددهای پست‌های مهم کشور و استانی را که تا 3 هزار عنوان کرده‌اند را بر تعداد شهدا  تقسیم کنیم، در خواهیم یافت که برای هر صندلی مسوولان به‌طور متوسط به تعداد شهدای کربلا، شهید وجود دارد.

به گفته وی، همه ملت ایران نه فقط مدیون شهدای مدافع امنیت، حرم و دفاع مقدس هستیم بلکه مدیون خون پاک همه انبیا، اولیا، امامان و انسان‌های پاک و آزاده‌ای هستیم که در طول تاریخ از حضرت آدم تا عصر حاضر برای تحقق حکومت توحیدی جهاد کرده و شهید شدند، هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر