کد خبر: 980476
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
وزارت خارجه چین در تلافی اعمال محدودیت بر دیپلمات‌های این کشور در آمریکا، اقدامات متقابلی را علیه دیپلمات‌های آمریکایی در پکن وضع کرد.
سرویس بین الملل جوان ‌آنلاین: دولت پکن، در ادامه تنش‌ها با واشنگتن و مقابله با مداخله‌جویی‌ها در امور این کشور، اقدامات تلافی‌جویانه‌ای علیه دیپلمات‌های آمریکایی در چین اعمال کرد.

خبرگزاری فرانسه امروز (جمعه) گزارش داد طبق این اقدامات تلافی‌جویانه، دیپلمات‌های آمریکایی که در چین حضور دارند، زمانی که بخواهند با مقام‌های محلی این کشور صحبت کنند، ابتدا باید وزارت خارجه چین را مطلع کرده و از آن اجازه بگیرند.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز این محدودیت‌های جدید را به سفارتخانه آمریکا در پکن اطلاع داده و گفت این اقدامات در تلافی تصمیم ماه اکتبر واشنگتن برای محدود کردن دیپلمات‌های چینی است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، چون یینگ به خبرنگاران گفت: «ما بار دیگر به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که اشتباهات خود را اصلاح کرده و قوانین مربوطه را لغو کند».

روز گذشته نیز «کوی تیانکای» سفیر چین در آمریکا ضمن هشدار درباره تضعیف روابط دو کشور، گفته بود برخی اخبار جعلی نیز برای صدمه زدن به مناسبات واشنگتن-پکن منتشر می‌شوند. (جزئیات بیشتر)

وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ ۲۴ مهر، با وضع محدودیت‌های جدید، دیپلمات‌های چین در آمریکا را موظف کرد که این وزارتخانه را قبل از هرگونه برنامه ملاقات با مقام‌های فدرال، محلی و شهرداری‌ها، در جریان قرار دهند.

در سال‌های اخیر، روابط میان چین و آمریکا در خصوص طیفی از موضوعات از جمله تعیین تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلاری کالا‌های چینی و مداخله واشنگتن در امور داخلی «ویتنام» و «هنگ کنگ» رو به تیرگی رفته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار