کد خبر: 980404
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
مدیر‌کل بهزیستی استان البرز خبرداد
مدیر‌کل بهزیستی استان البرز گفت: 600 خانواده دارای چند معلول در استان البرز وجود دارد که به زودی این خانواده های دارای چند معلول خانه دار می شوند.

اسداله حیدری افزود: 30 هزار معلول در سطح استان به صورت مستمر و 20 هزار نفر به صورت غیرمستمر از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

 وی با اشاره به برنامه های متنوع سازمان بهزیستی که به مناسبت هفته جهانی معلولان برگزار شدگفت: از برنامه های راهبردی سازمان بهزیستی کشور، تأمین سرپناه برای معلولان است و امسال با توجه به دو برابر شدن تسهیلات مسکن، مبلغ آن در اختیار خانواده های معلولان قرار گرفته و در جهت تهیه مسکن به آنها کمک می شود.

مدیر‌کل بهزیستی استان البرز با اشاره به واگذاری 98 واحد مسکونی به معلولان استان در شهرستان ساوجبلاغ در هفته معلولان، تصریح کرد: 600 خانواده دارای چند معلول در استان البرز وجود دارد که برای مسکن دار شدن همه آن‌ها تلاش می کنیم و به زودی این خانواده های دارای چند معلول خانه دار می شوند.

وی افزود: امسال طرح مسکن اجتماعی طبقات فرودست و مستضعف جامعه در دولت اجرا می شود که برای فردیس نیز برنامه هایی داریم که به محض ابلاغ ضوابط این طرح، سهمیه شهرستان فردیس در آن لحاظ می شود.

 حیدری در ادامه بر ضرورت تأمین فرصت برابر و رفع تبعیض در جامعه برای شکوفائی استعدادها، مشارکت اجتماعی و ایفای نقش معلولان در جهت توسعه کشور، تأکید کرد و افزود: شرط حضور معلولان در جامعه ، رفع موانع، ایجاد تسهیلات و زمینه سازی برای حضور آنها در عرصه های مختلف اجتماعی است.

وی با بیان اینکه معلولان استان می توانند در حوزه های مختلف نقش آفرین باشند، گفت: در کنکور سراسری سال گذشته همه معلولان نابینای استان البرز در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند و یکی از آن‌ها در رشته داروسازی دانشگاه تهران پذیرفته شد؛ همچنین معلولان توانمندی در حوزه استارتاپ در البرز وجود دارد که از استارتاپیست های برتر کشور هستند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار